Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Firmy si dnes mohou vybrat. Buď svůj marketing zrychlí, nebo nemají šanci na přežití. Ty hbitější je totiž v boji o zákazníka předběhnou

Redakce MAM10. 10. 20169. 7. 2019

Firmy musí umět rychleji inovovat, reagovat na změny na trhu a změnit procesy tak, aby dokázaly konkurovat i malým start-upům. Pro nás agentury to znamená, že musíme zrychlit. Připravit koncept ATL kampaně už nemůže trvat měsíc. Nastavit značku a postavit službu je potřeba v řádu dní. Agentura 21. století musí fungovat jako speciální jednotka. Musí to být malé expertní týmy s jasným cílem zneškodnit nepřítele pokud možno co nejdříve. Nejlépe nám zatím funguje tzv. co-creating sprint. Dalo by se říct, že to znamená “společně a rychle”. Jde o typ spolupráce, kdy sloučíte agenturní tým s týmem klienta a ve velmi krátkém čase, řekněme několika dní, připravíte celou kampaň. Potřebu zrychlit proces jsme si uvědomili v momentě, kdy jsme dělali složité výzkumy, půl roku připravovali a implementovali brandingovou strategii pro jednoho velkého klienta. Jenže jejich konkurent, dobře zainvestovaný start-up, to samé zvládl s větší lehkostí v řádu týdnů.

Pokud pracujete společně a rychle, dá vám to náskok. Sestavujete brief s klientem, společně děláte základní výzkum a hledáte insighty, tedy vhledy do cílových skupin a důvody, proč by měl zákazník chtít zrovna váš produkt. Úkolem agentury tak není jenom slepě plnit zadání.

Tým klienta a agentury se prolíná, dělí na menší skupiny, které proti sobě soutěží. Vyhraje nejlepší koncept. Nemusíte nic pětkrát schvalovat a ztrácet čas čekáním. Nebojte se, že by kvalita výstupů byla menší, než když něčemu věnujete tři měsíce. Při využívání této metody se váš tým totiž na krátký čas věnuje naplno jen jednomu klientovi.

Koncept kampaně, značky nebo nové služby tak může být vytvořený a otestovaný v řádu několika dní, maximálně týdnů. To je rychlost, která dnes může velkým firmám dát konkurenční výhodu i před startupovými firmami, jako jsou třeba Rohlík.cz, Zonky, Airbnb. Nenechte se mýlit, tato metodika není určená primárně pro malé firmy. Naopak, má pomoci velkým korporacím vystrčit hlavu z písku a akcelerovat je k rychlejším výsledkům. Otázkou je, zda jsou české firmy a agentury na tuhle rychlost a spolupráci připraveny. Já osobně si myslím, že jim ale nic jiného nezbývá.

Lukáš Krčil, generální ředitel, Digital Brain

×

Radosti a starosti s chytrými mobily

Starší článek

Stafino slibuje v případě nespokojenosti okamžitou nápravu. Zastíní Yelp?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více