Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

ERB Bank nemá žádnou agenturu. To je dobře. Agentury by totiž měly pečlivě vážit, pro které klienty je možné pracovat a za jakých podmínek

Redakce MAM17. 10. 20169. 7. 2019

Tak nám krachuje ERB Bank. Nevyplácí vklady, chybí jí kapitál, má na krku žalobu od ČNB. Ale její majitel Roman Popov vesele vykládá do médií, že za vše vlastně může český regulátor – prý brání v záchraně banky. O to ale ani tak nejde, obrázek si jistě s pomocí pár kliknutí myší a ověření několika faktů udělá každý sám.

Zajímavější je jiná věc – jsou tomu zhruba dva měsíce, co se ERB Bank na trhu poptávala po PR agentuře “za účelem obnovení dobré pověsti”. Podle mých informací žádnou agenturu nemá a s novináři komunikuje sekretariát banky. A to je moc dobře. Nemyslím to jako zlomyslnost vůči ERB Bank. Považuji to za dobrou zprávu pro pověst PR.

Agentury by podle mne totiž měly pečlivě vážit, pro které klienty je možné pracovat a za jakých podmínek. Jistě lze vzít i případ, kdy klient udělal hrubou etickou hrubku – to se v korporaci prostě stane. Ale pak je nutné jasně nastavit podmínky. Lze akceptovat jeho “obhajování” před médii, pokud se shodneme na základních etických mantinelech – přiznání chyby, vysvětlení, kde a proč se stala, omluva a případně také odškodnění postižených.

V případě ERB Bank třeba z prostředků majitele banky, ruského miliardáře. Jistě chudý nebude, když dokázal z účtů další banky, kterou vlastní, půjčit francouzské nacionalistické Národní frontě Marine Le Penové miliony eur. Mimochodem, ta druhá finanční instituce se jmenuje První česko-ruská banka a ruský regulátor jí nedávno také odebral licenci.

Naopak nepřípustná je komunikace, která vidí chyby všude jinde než u sebe a vykládá, jak by bylo vše v naprostém pořádku, kdyby…

Toto dilema ale neplatí jen pro PR agentury. Ano, často je to těžké a nikdo neumíme dohlédnout do budoucnosti. Jste šťastní, že máte nového klienta, a najednou ejhle… Chyba se prostě stane. Pokud ale hledá agenturu subjekt s jasným napojením na Kreml a lze o něm během chvilky dohledat informace, které jej propojují s ultrapravicovými nacionalisty, není co řešit. Navíc v situaci, kdy vám musí být jasné, že jeho dobrou pověst – pokud kdy nějaká existovala – by nedokázal obnovit ani ten, kdo přeměnil vodu ve víno.

Mimochodem, v tomto posledním odstavci je stále řeč o ERB Bank, ne o části české politické scény.

Martin Frýdl, executive partner, AC&C Public Relations

×

Asijské virály: smysl nedávají, ale populární jsou

Starší článek

Televize, nebo digitál?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Astrid

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více