BBC: Zprávy musí lahodit oku

31. 10. 2016 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální společnosti s dlouhou a konzervativní tradicí rozhodně nemusí zastarat ve způsobu své komunikace. Konkrétní příklady inovací z prostředí BBC přinesla na pražskou konferenci News Impact Summit Amanda Farnsworthová. Odpovídá za všechny týmy, které tvoří grafický obsah, animace, datové vizualizace a mnoho dalšího, a to na webu i v televizi.

„Naše týmy jsou tvořeny televizními grafiky, on-line grafiky, on-line vývojáři a schopnými žurnalisty s datovými nástroji,“ vyjmenovala Farnsworthová své kolegy.

BBC na vizuálním pojetí událostí velmi záleží. „Vyprávění příběhů obrazem má tři hlavní výhody: zřetelnost, živost a modernost, pochopitelnost,“ pokračovala. Výroba obsahu se řídí řadou inovovaných zásad. „Obsah BBC musí fungovat na mobilu a musí na něm fungovat nejlépe. Pokud to na mobilu nefunguje, upustíme od něj,“ řekla rezolutně Farnsworthová.

Obecně je klíčové vystoupit z davu. Podle Farnsworthové dělá 80 procent mediálních domů to samé a vzájemně recyklují obsah. Jak se tedy odlišit? „Díky dobrému vizuálnímu obsahu se ukážete jako moderní společnost a propojíte se s mladším publikem,“ řekla manažerka BBC. „Platí osvědčené pravidlo, že obrázek vydá za tisíc slov,“ dodala.

Výrazné úspěchy má BBC opakovaně s „na míru“ ušitými aplikacemi a interaktivním obsahem na internetu. Jde třeba o „kalkulátor společenské vrstvy“ anebo aplikaci, která vám řekne, jaká je pravděpodobnost, že vám v budoucnu „ukradne“ práci robot. „Je pro nás opravdu důležité, aby to fungovalo jak na webu, tak v televizi,“ dodala Farnsworthová a uvedla příklad, kdy televizního reportéra vybavili tabletem s kalkulátorem společenských tříd, jejž použil v anketě s lidmi na ulici.

„Internetový fenomén koček jsme vzali za vlastní,“ říká vizuální ředitelka BBC. Pořady, kde měly kočky na hřbetu kamery a GPS senzory, byly populárnější než motoristická show Top Gear.
Foto: News Impact Summit

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.