Asijské virály: smysl nedávají, ale populární jsou

10. 10. 2016 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obrýlený Japonec ve zlatavém oblečení pokřikuje do rytmu počítačově generované hudby o tom, co vznikne, když spojíte jablko, pero a ananas. Celkově u toho působí, jako by Dan Nekonečný prodal do Tokia licenci na svůj nezaměnitelný projev. Svět nechápe, ale dívá se: minutový klip měl minulý týden přes osmdesát milionů zhlédnutí. Video se tak vyšvihlo mezi nejsledovanější virály poslední doby. Zpěvák ve videu se jmenuje Pikotaro, a je to alter ego japonského komika a hudebníka Kazuhika Kosaky. Chtěl by se proslavit stejně, jako se to podařilo korejskému kolegovi PSY s písničkou Gangnam Style. Ke vtíravému nápěvu o ovoci a psacích potřebách vytvořil i doprovodné video, jak na melodii správně tancovat. Bizarní úlet už má několik parodií, které jsou mimochodem technicky zdařilejší než originál.

Největší reklamu čtyřicetiletému japonskému umělci udělal zpěvák Justin Bieber, když videoklip zpropagoval na svém Twitteru. Podivná skladba se dostala mimo jiné do zpravodajství BBC.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.