Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

1. Sloučení gigantů: AT&T přebírá Time Warner

Redakce MAM31. 10. 20169. 7. 2019

Americká telekomunikační společnost AT&T se dohodla na převzetí mediálního konglomerátu Time Warner, který mimo jiné ovládá majitele televize Nova. Je to nejen obchod roku, ale také páté největší sloučení firem v historii. Podle dohody, kterou obě firmy jednomyslně schválily, zaplatí telekomunikační společnost AT&T 108,7 miliardy dolarů (2,7 bilionu korun). Částka zahrnuje i více než dvacetimiliardový dluh koncernu Time Warner, který podniká v médiích, filmovém průmyslu a telekomunikacích. Time Warneru patří televizní stanice CNN, HBO, filmová studia Warner Bros. či majoritní podíl ve společnosti CME. Filmový a zábavně televizní průmysl tvoří téměř dvě třetiny tržeb celého Time Warneru. Stojí například za velkofilmy o Harrym Potterovi či Batmanovi, ale také za populárním seriálem Hra o trůny, který vysílá kabelová televize HBO. Koncern chtěla před dvěma lety koupit konkurenční společnost 21st Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ta tehdy se svou nabídkou neuspěla. Proč se nyní Time Warner rozhodl sloučit s AT&T, vedení firmy neuvedlo. Zájem AT&T vyplývá z toho, že hledá zdroj nových příjmů. Mobilní trh ve Spojených státech je nasycený a firma už na něm nemá kam růst. AT&T je ale zároveň největším světovým poskytovatelem placených televizí – s Time Warnerem pro ně získá i výrobce obsahu. První krok k vytvoření mediálního impéria učinila loni, když za 48 miliard dolarů koupila většinový podíl ve společnosti provozující satelitní televizi DirectTV. “Chceme našim zákazníkům poskytnout bezkonkurenční výběr, kvalitu a zkušenosti, které budou definovat budoucnost médií a komunikace,” řekl pro agenturu Reuters šéf AT&T Randall Stephenson, který má stát v čele celé společnosti i po jejím sloučení s Time Warnerem. Majitelé obou firem očekávají, že se jim sloučení podaří dotáhnout do konce příštího roku. Zásadní roli ale bude mít antimonopolní úřad: dohodu může zcela zablokovat nebo ji zatížit nejrůznějšími podmínkami. Obavy z gigantické fúze už vyjádřili i američtí politici.

×

1. Y&R a Ogilvy mají Grand Prix v Golden Drumu

Starší článek

Televizní reklamy výrazně ovlivňují spotřebu alkoholu u teenagerů, dokládá studie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více