Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Věrné publikum si hýčkejte

Redakce MAM26. 9. 20169. 7. 2019

Kouzlo komunitních webů stojí na jednoduchém principu: obsah stránek částečně tvoří samotní uživatelé. Ostatně není nic lepšího, než když vám s tvorbou obsahu nepomáhá jen jeden člověk, deset nebo sto lidí – ale rovnou tisíce.

Solidní základnu věrných fanoušků mají servery pro lidi, kteří sdílejí nadšení pro konkrétní věc: hlavně seriály, filmy, hry nebo technologie. Typickým příkladem je seriálový web Edna.cz, který vyhrál Křišťálovou lupu 2015 mezi zájmovými weby.

Edna.cz dnes patří Mladé frontě a v srpnu podle NetMonitoru lákala až 38 tisíc reálných uživatelů denně. “Zaregistrovaných uživatelů je u nás k dnešnímu dni okolo 115 tisíc,” dodává šéfredaktor Ondřej Šedý. “Diskuse na našem webu je velmi lákavá, lidé k nám chodí především díky ní. Mohou se tu u nás svobodně vyjádřit k seriálům,” říká Šedý.

Populární diskuse ale přinášejí také problémy, v případě Edny jsou to hlavně trollové, škodolibí jedinci, kteří konverzaci uživatelů záměrně nabourávají.

Čím udržet věrnost

Šéfredaktor Edny radí, aby tvůrci komunitních webů udržovali s fanoušky aktivní kontakt. “Chceme tím ukázat, že o ně máme zájem a že s nimi jako redaktoři máme něco společného,” tvrdí. Efektivní práce s komunitou podle něj obnáší i její zapojení do různých soutěží a kvízů. Seriálový web má na Facebooku přes 34 tisíc fanoušků, což není zanedbatelné číslo, a spoléhá také na Twitter. “Prakticky žádný dotaz od fanoušků na sociálních sítích nebyl nezodpovězen. Na tom si zakládáme,” dodává za Ednu Šedý.

Ve světě s komunitou důsledně pracuje například web Imgur.com, server původně designovaný jako strohá platforma pro nahrávání obrázků. Dnes má 150 milionů uživatelů, z nichž pětina stráví na stránkách více než deset hodin týdně. Stránky se mimo jiné vyznačují právě plně angažovaným editorským týmem, který svou komunitu popostrkuje k aktivitě. Pro své uživatele vymýšlí eventy, systém “odznáčků” za nahrávání zajímavého obsahu i populární reakce na příspěvky jiných uživatelů a mnoho dalšího.

Společným ukazatelem úspěchu velkých i malých komunitních webů není pouze péče o publikum, ale i aktivní nasazování technických a obsahových inovací. Příkladem může být nabídka exkluzivního obsahu loajálním uživatelům anebo zdokonalený systém odměn za tvorbu obsahu ve formě vyšších uživatelských privilegií na webu.

×

1. Ministři nebudou smět podnikat v médiích

Starší článek

Čechy láká hlavně Evropa

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více