Rodičům nejčastěji nakupujeme

19. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

I tento týden se podíváme na mezigenerační vztahy, ale tentokrát se zaměříme více na to, jak a s čím pomáhá mladší generace svým rodičům a prarodičům.

Téměř tři čtvrtiny těch, jejichž rodiče jsou v důchodu, jim nějakým způsobem pomáhají. Pokud jim nepomáhají, uvádí čtyři z pěti jako důvod, že rodiče jejich pomoc nepotřebují. V případě pomoci prarodičům je zajímavé, že jim pomáhá výrazně méně respondentů, jen dva ze tří. I zde je nejčastějším důvodem tvrzení, že pomoc nepotřebují (více než dvě třetiny), případně že bydlí daleko (jedna pětina). Z doplňujících odpovědí je ale patrné, že o prarodiče se často starají rodiče respondentů, a proto žádnou pomoc nepotřebují.

Nejčastěji pomáhají respondenti rodičům i prarodičům s nákupy a úklidem či dalšími pracemi v domácnosti. Zhruba polovina respondentů pak také doprovází rodiče či prarodiče k lékaři, na úřady a další instituce. Jedna pětina pak rodičům pomáhá i finančně, prarodičům pak finančně pomáhá necelá šestina respondentů.

Data byla získána v rámci unikátního projektu OMG Research a Media Club projektu zaměřeného na lidi ve věku 55-69 let: „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život!“. Sběr proběhl na panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.