Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Radouane Hadj Moussa, Lukáš Falta: Máme rádi, když se chlapi za naší reklamou točí jak za hezkou ženskou

Redakce MAM12. 9. 20169. 7. 2019

MAM se ptal Radouana Hadje Moussy, kreativního ředitele DDB Praha, a account directora Lukáše Falty, jak se jim pracuje pro značku, kterou tolik lidí miluje a tolik lidí nenávidí. Pro McDonald’s.

DDB je globální agenturou globální značky McDonald’s. Vy dnes ale bodujete s vlastními pracemi. Jak to?

Lukáš Falta (L. F.): Devadesát procent toho, co vidíte, jsou domácí práce, které jsou postaveny na lokálním insightu. Adaptuje se jen nezbytné mimimum.

Radouane Hadj Moussa (R. H. M.): Ne že bychom se a priori bránili adaptacím, ale v každé zemi jsou lidé trochu jiní. A když reklama nemá základ v insightu, se kterým bychom se mohli ztotožnit, tak to prostě neděláme. A v mnoha zemích prostě jedou linku burger a cena, což my jsme naštěstí opustili.

V Česku jste výhradní agenturou McDonald’s. Prochází váš vztah i tady nějakým review, nebo je “safe”?

R. H. M.: McDonald’s je náš největší klient. Každá agentura, která si řekne, že nějaký její klient je “safe”, se především dostává do velice “unsafe” pozice. Žádný klient není nikdy jistý. Na druhou stranu, za celou dobu, co pracuju v reklamě, jsem vztah, jaký má DDB a McDonald’s, nikdy nezažil. Těsnost spolupráce na kreativní i strategické úrovni je nevídaná. Proto se taky o našich reklamách mluví.

Jak vnímáte svého klienta a to, co mu nabízíte?

L. F.: Klient je odvážný a my jsme tady od toho, abychom zkoumali, kam až můžeme zajít.

R. H. M.: McDonald’s se rozhodl komunikovat sebevědomě a stojí si za tím, co dělá. Všichni víme, že je to poměrně oblíbený terč kritiky z různých stran. I kvůli tomu, že se nevěnoval své podstatě a tvrdil, že je ideálním místem na salát a na wrapy. Ale já si myslím, že McDonald’s je skvělé místo pro to, dát si hamburger. A je dobře, že se dnes McDonald’s hlásí k tomu, co ho udělalo velkým.

Takže k těm aktuálním kampaním…

L. F.: Naši spolupráci dělá výjimečnou i to, že na kampaň máme 14 týdnů, můžeme vybírat to nejlepší.

R. H. M.: A máme i dostatek času na exekuci. Když se dělá jídlo, musí to vypadat dobře. Změnili jsme způsob focení, zavrhli jsme přístup, jakým se to dělalo dřív, kdy se věci retušovaly až do bezvědomí a aranžoval se každý lísteček. Snažíme se, aby to vypadalo hezky a lákavě, ale pak nenaštvalo člověka, který si burger koupí. Snažíme se používat denní světlo a co nejméně zásahů. Ve všech burgerech v našich reklamách jsou přesně ty ingredience, které v nich dostanete i v restauraci. Burgery na snímcích jsou jen o něco víc otevřené, aby bylo vidět, co v nich je.

Mnozí je považují za kontroverzní…

R. H. M.: Ano, za kampaň “Tahle country miluje vepřový” nás Lidové noviny nařkly z útoku na uprchlíky. To nám přišlo úsměvné. McDonald’s a DDB se snaží dělat dobrou reklamu. To může znít lacině, ale náš společný postoj je ten, že pokud oslovujeme lidi, kteří se nás na nic neptali, tak bychom je neměli otravovat tupým a nudným sdělením. Aplikujeme starý dobrý princip reklamy, kde dobře fungují obrázek a chytrý headline, který může zaujmout a přesvědčit k zamyšlení, pousmání, vyvolá nějaké emoce. Často jezdím metrem a vždycky mě baví sledovat chlapy, kteří se za našimi citylighty otáčejí jako za pěknou ženskou.

A jaký je záměr kampaně na české jídlo?

R. H. M.: Aktuálně na ní participují dvě restaurace, ale chceme jich zapojit víc. McDonald’s jim dává prostor na svých citylightech, které jsou navigacemi. Kampaň je cílená na turisty, vychází z toho, že chtějí ochutnat místní jídlo, ale pak si chtějí dát i něco, co znají. A ta univerzální věc je Mekáč. S restauracemi jsme se dohodli jen na tom, že při placení jim dají kartičku s mapkou, kde je i McDonald’s. Ničím jiným se na tom nemusí podílet. Není to masivní kampaň, je to takový reklamní “stunt”, který pobaví. Lidé mají rádi, když se McDonald’s nebojí říct, jaký je, a nebere se zbytečně moc vážně.


Radouane Hadj Moussa, kreativní ředitel DDB Praha a předseda Art Directors Clubu

Lukáš Falta, account director DDB Praha pro klienta McDonald’s ČR

Radouane Hadj Moussa je kreativním ředitelem DDB Praha čtvrtým rokem. Lukáš Falta vede account McDonald’s dva roky. Oba tvrdí, že tak intenzivní formu spolupráce jako s McDonald’s nikdy nezažili. Jejich reklamy mluví samy za sebe.

×

Nuda vytvořená dychtivým očekáváním

Starší článek

Jak trávili letos Češi letní dovolenou?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více