Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pořady nevhodné pro děti budou mít povinné označení. Nařídí to vysílací zákon

Redakce MAM26. 9. 20169. 7. 2019

Pozor, v tomto pořadu se mluví sprostě a obsahuje násilí, není proto vhodný pro děti do 15 let. Podobné varování by měly poskytnout českým divákům už brzy grafické ikonky na začátku televizních pořadů. Novelou vysílacího zákona, která zavádí označování nevhodnosti pořadů podle věku, se zabývá vláda. Minulý týden jednání přerušila, k věci se vrátí 5. října.

Označování věkové přístupnosti, lidově zvané “pořady s hvězdičkou”, je momentálně v Česku dobrovolné. Používá ho třeba veřejnoprávní televize. V zahraničí je tento systém běžná věc a Česko bylo poslední evropskou zemí, která ho neměla standardizovaný. Inspirací je propracované nizozemské značení Kijkwijzer.

Antimonopolní úřad ohlídá televizi

K dalším mediálním zákonům se momentálně sbíhají připomínky. Po letech se totiž chystá vyčištění, sjednocení a větší úprava zákonů o České televizi a Českém rozhlase.

Do veřejné služby obou médií by měl nově mluvit také antimonopolní úřad. Cílem je předejít narušení trhu, pokud by televize nebo rozhlas spustily službu, která by za veřejné peníze konkurovala komerčním projektům stejného druhu. Zákony tak zohlední sedm let starý evropský dokument, který má být určitou pojistkou rovnováhy mezi veřejnoprávními a soukromými médii.

Zapracování evropských požadavků do českých zákonů se projeví tím, že si rozhlas a televize budou muset nechat posoudit každou významnou službu, se kterou přijdou.

Představa je taková, že chystanou novinku oznámí na svých internetových stránkách a potom odstartuje nejméně dvouměsíční otevřená veřejná konzultace. Hodnotit se při ní bude uspokojování společenských, kulturních a demokratických potřeb společnosti. Bude se hledat, jestli už neexistuje podobná nebo nahraditelná nabídka, posoudí se struktura trhu i dopad na soukromá média.

Z připomínek vznikne předběžné hodnocení nového projektu, které dostane Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Jeho stanovisko pak půjde k televizním, respektive rozhlasovým radním, kteří budou mít rozhodující slovo, jestli projekt dostane zelenou, anebo bude zastaven.

Připomínkové řízení k chystaným změnám běží do října. Po schválení vládou čeká zákon klasické parlamentní kolečko, takže může ještě projít různými změnami. V platnost by mohl vejít někdy příští rok.

Nová stanice nebo velký internetový projekt? Nejdřív bude muset souhlasit antimonopolní úřad.
Foto: Česká televize

×

1. Ministři nebudou smět podnikat v médiích

Starší článek

Čechy láká hlavně Evropa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Billa/Gusto

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více