Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nechte neurovýzkum zmapovat negativní momenty vaší reklamy. třeba vyceněné zuby

Redakce MAM5. 9. 20169. 7. 2019

Perfektně upravená máma svolává šťastné a veselé děti k jídlu. Sympatický tatínek honí po zahradě zablácené bezstarostné ratolesti, aby jim pak naservíroval vlastnoručně připravené kuřecí maso. V dotazníkovém šetření respondenti zhodnotí takovou televizní reklamu kladně, značku si spojují s kladnými emocemi štěstí, pohody a rodinné pospolitosti. Jenže kolik je reklam s podobnými emocemi? Dá se vůbec v kategorii reklam z FMCG odlišit?

Ano, ideální reklama by měla minimalizovat momenty, které v respondentech vyvolávají negativní emoce. Tyto momenty i míru pozornosti lze exaktně změřit a posléze ve fázi hrubého střihu upravit.

Výzkumná agentura Ipsos nedávno testovala dvě reklamní série – předvánoční a jarní ze segmentu FMCG, a to ve čtyřech zemích (jazycích) najednou. Cílem spotů bylo získat zákazníky od konkurence. Část ze série spotů byla testována pomocí oční kamery (Eye Tracking) ve spojení s neurovýzkumem (EEG). “Ačkoliv vám všichni marketéři budou přísahat, že vědí, co na zákazníky působí negativně a co pozitivně a jak má být reklama poskládaná, neurovýzkum pozornosti a emocí ukazuje, že minimálně polovina reklam vykazuje hrubé nedostatky,” shrnuje poznatky z testování Tomáš Macků, research & communication director Ipsosu.

Dotazníková šetření vám tak například neodhalí nuance, které lidé při sledování vnímají podvědomě a nejsou schopni si na ně vzpomenout, i když na ně působí negativně: například pokud se herec v reklamě zakusuje do výrobku s příliš vyceněnými zuby. Nebo když se rodič křivě podívá na dítě, natož když ho silněji chytí za ruku (to se probouzejí rodičovské ochranné pudy). A naopak pozitivně působí, jakmile se účinkující v reklamě obejmou nebo pohladí či přivinou (propagovaný) předmět na prsa. Pokud je objímající osoba divákům reklamy sympatická, zvyšuje se nevědomě jejich ochota ke koupi. Do TV spotů se však nehodí příliš rozpustilé děti či zlomyslně vypláznutý jazyk.

×

Pevně udusaný koberec nad digitálním rádiem

Starší článek

Reklamní a dárkové předměty

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Příležitost se ukázat. Značky na Den Země spouštějí udržitelné projekty

Kufry z kelímků od jogurtů, apely na výrobce i spotřebitele nebo dlouholeté plány na pomoc životnímu prostředí. Přinášíme výběr z kampaní českých i…
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více