Narkobaron Escobar kraluje díky Netflixu a sociálním sítím i osmnáct let po smrti

12. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zatímco tradiční televizní stanice si mohou dovolit selfpromo pořadů na vlastních kanálech, Netflix je v poněkud odlišné situaci. Pro internetovou televizi jsou primárním nástrojem sociální sítě, na nichž si vytváří publikum.

Důsledně Netflix pracuje se svým seriálem Narcos. Jen během prvního měsíce od premiéry nastřádala facebooková stránka nový milion fanoušků. Seriál z prostředí kolumbijské narkomafie, jehož ústřední postavou je Pablo Escobar, se stal okamžitým fenoménem. Druhá řada si odbyla na Netflixu premiéru na začátku letošního září a populární videotéka kolem ní opět dokázala vzbudit pořádný rozruch.

Španělsky s narkobaronem

Netflix se spojil se službou Babbel, která funguje jako výukový nástroj cizích jazyků. Společně s touto službou pak marketingový tým připravil pro facebookovou stránku výuková videa. V těch učí diváky na sociálních sítích španělštinu Pablo Escobar, respektive jeho představitel, herec Wagner Moura. Netflix totiž pasáže, v nichž se v seriálu mluví španělsky, nechává záměrně v původním znění. „Partnerství s Netflixem umožňuje lidem naučit se několik španělských výrazů způsobem vlastním Pablu Escobarovi. Navíc k tomu nepotřebujete strávit nějaký čas v kolumbijské věznici,“ uvedl pro The Drum zakladatel služby Babbel Thomas Holl.

Důležitou součástí propagace Narcos na sociálních sítích je styl reakcí na fanoušky. Tým reaguje prakticky okamžitě a vyjadřuje se jako kolumbijská narkomafie.

Fanouška, který se ptá, jestli je špatné sledovat Narcos ve škole, odmění „omluvenkou“. Jde o dokument s pověřením, že se fanoušek musí dívat v září na Narcos, protože „je součástí vyšetřování smrti Escobara“. Když se další fanda ptá, kde seriál může vidět kromě Netflixu, dostane strohou odpověď: „Od Pabla se nekrade.“ Divačku, která kvůli premiéře druhé série vstávala ve dvě hodiny ráno, zase upozornil tým na to, že mluví jako „americká agentka“. O tom, že komunikace byla úspěšná, svědčí skutečnost, že reakce týmu Narcos posbíraly stovky až tisíce lajků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.