Na YouTube vznikají i kanály pro starší cílovou skupinu, pro značky je to nová příležitost
V současnosti se i na českém YouTube objevují lidé, kteří vytvářejí obsah cílený na zralejší publikum. Dělají to z vlastního nadšení: počet svých odběratelů nepočítají na statisíce jako české youtubové a marketingové celebrity Teri Blitzen nebo Jirka Král.
Vznikají dospělácké beauty vlogy se zaměřením na zralou pleť (Beauty by Katty), o matkách (MamaLifestyle), vědeckopopularizační kanály (Maxmellovi démoni) nebo videa o vaření (Robert Kitchen World). Odborníci jsou v otázce přímé monetizace vlogů pro dospělé skeptičtí.
“Ve světě běžně existují úspěšné youtubové kanály pro malé cílové skupiny. U nás je situace ale problematičtější, trh je příliš malý. Tvůrci se nezaplatí,” říká David Růžička, zakladatel agentury Getboost, zastupující youtubery.
Prostor pro marketéry
Pravidelné produkování kvalitního obsahu je v podstatě práce na plný úvazek. V dlouhodobém horizontu se nemusí tvorba youtuberovi finančně vyplatit.
“Myslím, že prázdné místo pro různé niché skupiny u nás na trhu zaplní specializované kanály značek, pro které to bude nový klíčový kanál marketingové komunikace,” předpovídá David Růžička.
Pro marketéry může spojení s úzce profilovanými tvůrci videoobsahu znamenat příležitost pro oslovení malého segmentu. “Moje odběratele tvoří ze 73 procent muži ve věku od 25 do 44 let,” uvádí jako příklad Rostislav Oboňa, který na youtubovém kanálu Tak jde Zeit satiricky komentuje dění ve světě. On osobně ovšem spojení s marketéry prozatím odmítá.
Zajímavostí je, že na Slovensku existuje i videokanál speciálně o marketingových komunikacích. Vysílá ho Jord Nikov o své práci art directora v reklamní agentuře Jandl. Vysílal například i z Cannes Lions.
Podobné zprávy

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Prostor, který vydělává a spojuje
