Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Na YouTube vznikají i kanály pro starší cílovou skupinu, pro značky je to nová příležitost

Redakce MAM5. 9. 20169. 7. 2019

V současnosti se i na českém YouTube objevují lidé, kteří vytvářejí obsah cílený na zralejší publikum. Dělají to z vlastního nadšení: počet svých odběratelů nepočítají na statisíce jako české youtubové a marketingové celebrity Teri Blitzen nebo Jirka Král.

Vznikají dospělácké beauty vlogy se zaměřením na zralou pleť (Beauty by Katty), o matkách (MamaLifestyle), vědeckopopularizační kanály (Maxmellovi démoni) nebo videa o vaření (Robert Kitchen World). Odborníci jsou v otázce přímé monetizace vlogů pro dospělé skeptičtí.

“Ve světě běžně existují úspěšné youtubové kanály pro malé cílové skupiny. U nás je situace ale problematičtější, trh je příliš malý. Tvůrci se nezaplatí,” říká David Růžička, zakladatel agentury Getboost, zastupující youtubery.

Prostor pro marketéry

Pravidelné produkování kvalitního obsahu je v podstatě práce na plný úvazek. V dlouhodobém horizontu se nemusí tvorba youtuberovi finančně vyplatit.

“Myslím, že prázdné místo pro různé niché skupiny u nás na trhu zaplní specializované kanály značek, pro které to bude nový klíčový kanál marketingové komunikace,” předpovídá David Růžička.

Pro marketéry může spojení s úzce profilovanými tvůrci videoobsahu znamenat příležitost pro oslovení malého segmentu. “Moje odběratele tvoří ze 73 procent muži ve věku od 25 do 44 let,” uvádí jako příklad Rostislav Oboňa, který na youtubovém kanálu Tak jde Zeit satiricky komentuje dění ve světě. On osobně ovšem spojení s marketéry prozatím odmítá.

Zajímavostí je, že na Slovensku existuje i videokanál speciálně o marketingových komunikacích. Vysílá ho Jord Nikov o své práci art directora v reklamní agentuře Jandl. Vysílal například i z Cannes Lions.

×

Pevně udusaný koberec nad digitálním rádiem

Starší článek

Reklamní a dárkové předměty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Hornbach

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více