Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Mluvčí se nesmí nechat vyprovokovat. Když ztratí nervy, dává všanc nejen důvěryhodnost svou, ale především firmy, kterou zastupuje

Redakce MAM26. 9. 20169. 7. 2019

Taková měla být podle médií reakce mluvčího společnosti, která v Praze provozuje parkovací automaty, na nepohodlné otázky novináře.

A novináři kladou otázku novou: může si mluvčí něco takového dovolit? Neměl by být po podobném “výkonu” vyhozen, anebo alespoň zbaven práva vyjadřovat se do médií?

Bylo by snadné vyřknout jednoduchý soud. Mluvčí je tu přece od toho, aby odpovídal, a ne novináře odháněl. Jeho odpověď volně přeloženo říká “Trhněte si nohou!”. A to se mezi slušnými lidmi nesluší.

Nebyli jsme ale u toho, a můžeme tak čerpat jen z podání novináře: není důvod mu a priori nevěřit, není ale ani důvod věřit mu víc než komukoliv jinému, s kým se neznáme.

Kdoví, jak rozhovor v praxi probíhal. Mluvčí je také jen člověk, a i když zastupuje instituci momentálně třeba nepopulární, má i on právo na korektní zacházení. Že to ne každý novinář pokaždé dokáže, může dosvědčit každý, kdo někdy v roli mluvčího stál.

Ať už to ale bylo jakkoliv, mluvčí je tu od toho, aby mluvil, a to i tehdy, když novinář žádá informace, které mu firma nechce dát.

Profesionální mluvčí by neměl dopustit, aby se z něj stal příslovečný “tiskový mlčí”. Možná že potřebnou odpověď nemůže dát, možná se na otázku žádným přijatelným způsobem odpovědět nedá.

Vždy se to dá ale vyjádřit kultivovaněji než oním “trhněte si nohou”.

V kontaktu s novináři platí obligátní: cokoliv řeknete, může být použito proti vám. Rolí mluvčího je toto riziko omezit na nejnižší možnou míru.

Ne kvůli vlastnímu egu, ale v zájmu toho, za něhož vystupuje. Jakákoliv neochota podat informaci, třebas bychom ji předtím už poskytli několikrát, vždy vyzní jen jako snaha něco zakrývat či utíkat před nepříjemnými otázkami. A odtud je jen krůček k onálepkování firmy jako netransparentní, nedůvěryhodné, nekalé.

Kritizovaný mluvčí, jak se ukázalo, ani žádným mluvčím nebyl. Možná tedy jen nezná elementární zásady, kterými se tato práce řídí.

Může si je jistě vygooglovat, ale tu hlavní si můžeme připomenout hned: mluvčí, je-li profesionálem, se nesmí nechat vyprovokovat. Ten, kdo ztratí nervy, dává všanc důvěryhodnost své firmy.

Což je pravý opak toho, oč má mluvčí usilovat.

Vladimír Bystrov, partner, Bison & Rose.

×

1. Ministři nebudou smět podnikat v médiích

Starší článek

Čechy láká hlavně Evropa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více