Mladší generace nečte tisk. Proč by to mělo všechny zajímat?

5. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pokud se zeptáte většiny studentů středních škol na událost, která se ten den ocitla na titulní straně nějakého deníku, obvykle se na vás budou dívat s lehkým údivem ve tváři. Mladí lidé totiž tisk nečtou a ochotně to i přiznávají. Tvrdí, že sledují zprávy on-line, tedy věří tomu, že sledují zprávy. Já si ale nemyslím, že tomu tak je, při vší úctě k mladší generaci nezdá se mi, že by něco věděli. Sledovat zpravodajské webové stránky není totéž jako si přečíst noviny. Pokud vás zde nějaký titulek zaujme, tak víceméně jen klikáte na jednotlivé položky a stanete se spíše takovým „prohlížečem“ než čtenářem. Tisk vám ale umožní se do článku začíst. Důvodů, proč ho mladší generace nečte, je mnoho. Je to například méně komfortní způsob jeho získávání, cena, v porovnání s internetem neaktuální zpravodajství, irelevantnost k jejich věkové skupině, tisk je pro ně nudný, zaujatý…

V této době je módní říkat, že chceme, aby zpravodajství, které dostáváme, bylo nefiltrované. Příliš často to ale znamená, že ve změti informací nenajdeme to, co potřebujeme vědět, protože je to zhruba stejně obtížné jako „snaha napít se z požární hadice“. Ano, tisk má v dnešní přeinformované době svůj smysl i pro mladší generaci. Je čímsi jako aktuální učebnicí o světě, který nás obklopuje. Studentům může pomoct rozvíjet čtení a kritické myšlení, doprovázet je na cestě, na které se stávají informovanými občany.

Čtení tisku může překlenout propast mezi světem, o kterém se ve škole učí, a světem, který je reálně obklopuje, napomáhá jim nejen k posílení globálního myšlení, ale i k pochopení lokálních záležitostí. Unie vydavatelů si toto dobře uvědomuje, a proto jsme se rozhodli v druhé polovině září uspořádat konferenci, která si dala za úkol ukázat, jakou roli tištěná média ve vzdělávání mládeže mají a co dělat pro to, aby jim mládež věnovala větší pozornost, protože se domníváme, že mají ve vzdělávání důležitou úlohu.

Jozef Šabl’a, ředitel Unie vydavatelů

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.