Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Lékárna.cz rozesílá e-maily i podle reakcí příjemců na dřívější kampaně

Redakce MAM5. 9. 20169. 7. 2019

Společnost Pears Health Cyber, provozující na českém trhu e-shop Lékárna.cz, využila ve spolupráci se společností Mailkit nástroj pro segmentaci zákazníků podle tzv. engagement score. Příjemci reklamních e-mailů e-shopu jsou rozděleni do kategorií podle míry jejich zapojení (engagementu) – konkrétně podle jejich reakcí na předešlé e-mailové kampaně. U aktivnějších z nich dokáže e-shop využít jejich zájem o předchozí e-mailová sdělení, naopak ty se slabším zájmem umí pomocí e-mailingu reaktivovat.

O čem vypovídá skóre?

Za aktivnější příjemce jsou považováni ti, kteří na e-maily více reagují. Více čtou, klikají a podílejí se na větším množství konverzí. Algoritmus, který vše vyhodnocuje, je poměrně složitý a bere v potaz také frekvenci toho, jak často zprávy dostávají a jak v průběhu času reagují. Příjemce, který dostane jeden e-mail měsíčně a ten otevře, má tak jiné skóre než ten, kdo měsíčně obdrží deset e-mailů a všechny otevře. Každý příjemce je nakonec ohodnocen pomocí skóre od jedné do pěti, přičemž trojka je neutrální hodnota a jednička odpovídá nízké míře zapojení.

Výchozí hodnotou každého příjemce je právě skóre na úrovni tří bodů, které se následně v průběhu času mění tak, jak příjemce reaguje na jemu zasílané zprávy. Protože chování příjemců se mění v závislosti na mnoha faktorech od četnosti zasílaných kampaní přes atraktivitu obsahu, datum a čas odeslání až po dostupnost v čase (dovolené, víkendy), systém bere v potaz všechny tyto údaje a skóre průběžně aktualizuje.

Lepší segmentace, vyšší čtenost

Prakticky vše funguje tak, že si klient definuje podmínku, například že jeho cílem je oslovit všechny, kteří mají skóre rovno čtyřem nebo vyšší. To znamená, že chce cílit na vysoce kvalitní příjemce a jen těm rozesílat kampaň.

Nebo naopak chce oslovit zákazníky, kteří jsou málo aktivní, a svou “bombastickou” nabídkou je chce reaktivovat. Pro ty je vhodné definovat si pravidlo, podle kterého cílí na uživatele se skóre nižším než dva. U rozesílek, při kterých bylo využito segmentace podle engagement score, překročila míra otevření (open rate) hranici 70 procent.

Vliv segmentace na základě engagement score se pozitivně projevil také na obchodních výsledcích. Takto segmentované kampaně neobsahovaly žádné přesvědčující argumenty v předmětu ani v obsahu zprávy, a přesto dosáhly až pětinásobně vyšších ekonomických výsledků než stejné kampaně s použitím manuální segmentace.

×

Pevně udusaný koberec nad digitálním rádiem

Starší článek

Reklamní a dárkové předměty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více