Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Každá doba má své hvězdy a influencery. Co mají společného Přemek Podlaha a youtubeři? Mnohem víc, než by se mohlo na první pohled zdát

Redakce MAM5. 9. 20169. 7. 2019

A jak na tom můžou vůbec vydělávat. Všichni se strašně diví a kroutí hlavou.

Jaaaaj, a říkají to ti, kteří se koukali, jak jiný influencer z jejich doby ukazoval návody na řezačky a pily z automatických praček. To bylo hodně bezpečné.

Nebo prodávali svoje kuponové knížky Koženému za jistotu desetinásobku, protože jim to radili další influenceři. To bylo hodně rozumné.

Nebo sbírali plastiková céčka, protože o tom zpíval jejich oblíbenec v plísňácích. To bylo hodně nezávislé.

Nejslavnějším influencerem v českých (a slovenských) zemích ještě dlouho zůstane Přemek Podlaha.

Na principu se nic nezměnilo, jen slovník:

DIY = návody na cokoliv od brousku na nože přes konve šetřicí vodu až po legendární sněžné prkno;

Lajkujte a pište mi do komentářů = listárna nad dopisy diváků;

“Uvidíme se na YouTuberingu” = “Přijďte na Zahradu Čech, Floru Olomouc”;

content marketing = časopis Receptář;

giveaway = soutěž o nejhezčí jablko roku na Zahradě Čech;

Já, JůTuber = Receptář prima nápadů aneb co jste v televizi neviděli.

A kolik životů tento influencer ovlivnil? Jeho odkazy dodnes najdete v českých a slovenských zahradách – skleníky ze zavařovaček, strašáky z PET lahví, CD na stromech a skleníky na paneláková okna, které potěšily nejednoho “pěstitele”, atd.

Nejdřív se komerci bránil (a hobby obchody si rvaly vlasy, že jim kazí kšefty, protože lidé, kteří jsou schopni si něco vytvořit nebo opravit, se v obchodě tolik nerozšoupnou), ale postupem času dokázal rychle naskočit a začal svůj vliv pořádně monetizovat (slovo posledního desetiletí): Mountfield, Ford, Pumpy Sigma, kalendáře a další věci.

Stal se obětí bulváru a terčem žertů, to když u něj našli na zahradě zabetonovaného dělníka.

Divit se, že další generace se vymezuje a uznává někoho jiného, je takové trochu pokrytecké, navíc s krátkodobou pamětí. Každá doba má své hvězdy. Tak hejty si nech.

Dorota Kajfoszová, on-line marketing & sales manager, O2 Czech Republic

×

Pevně udusaný koberec nad digitálním rádiem

Starší článek

Reklamní a dárkové předměty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více