Jak trávili letos Češi letní dovolenou?

19. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Doba letních dovolených prakticky skončila. Jak jsme je letos my Češi strávili? 73 % z nás si letos letní dovolenou dopřálo, 1 ze 4 Čechů tedy letos dovolenou oželel, prozrazuje mezinárodní studie, kterou agentura Ipsos připravila pro společnost Profi Credit na vzorku 3200 respondentů. Pohled na výsledky je zajímavý v mezinárodním kontextu. Ještě častěji letos letní dovolenou vypustili Slováci (33 %), naopak méně Bulhaři (20 %) a Poláci (13 %).

Část populace se snaží na letní dovolené ušetřit, ale jsou i lidé, kteří mají k letní rekreaci jiný postoj. 24 % Čechů by se nebránilo financování dovolené půjčkou, přestože nejde o nutný výdaj. „Především na přelomu června a července jsme zaznamenali nadstandardní zájem o osobní půjčky,“ uvádí marketingová ředitelka Profi Creditu Dana Hakavcová.

Asi nikoho nepřekvapí, že i letos si Chorvatsko udrželo pozici nejoblíbenější destinace Čechů. Druhým nejoblíbenějším cílem bylo Slovensko, následují Itálie, Řecko a Španělsko. „To víceméně kopíruje vyjádření cestovních kanceláří a je to způsobeno především situací v Turecku a Egyptě, jinak velmi preferovaných destinacích s mořským pobřežím. Méně se také jezdí do Francie a Anglie, kde v poslední době byly teroristické útoky nebo jsou zde možné. Lidé jsou opatrní a raději zůstanou v Česku a na Slovensku,“ uvádí Jan Polák, account director z agentury Ipsos.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.