Čím více generací, tím více názorů

12. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tento týden se podíváme na mezigenerační vztahy a názory lidí na soužití rodičů a jejich dětí. Zaměříme se na rozdílné pohledy na to, s čím a jak by si měly generace rodičů a jejich dětí pomáhat.

Není překvapivé, že téměř všichni respondenti souhlasí s tím, že děti či vnoučata by měly pomáhat svým rodičům a prarodičům, a to nejen v souvislosti se zdravotními důvody, ale i v oblasti finanční podpory. Zde se názory různých věkových skupin nijak neliší.

K zásadním rozdílům mezi mladšími a staršími však dochází v otázce podpory opačným směrem, tedy od rodičů a prarodičů směrem k dětem a vnoučatům. Většina mladších se domnívá, že by jim měli jejich rodiče nejen pomáhat s hlídáním dětí, ale i s finanční situací, s těmito výroky souhlasí dvě třetiny respondentů mladších 40 let.

Naopak ti starší nejsou s tímto pohledem na věc zdaleka tak ztotožněni a s výroky souhlasí sotva polovina respondentů. Na čem se ovšem obě skupiny shodnou, je názor, že vícegenerační domácnosti nejsou z jejich pohledu něčím, co by přinášelo užitek pro všechny zúčastněné.

Data byla získána v rámci unikátního projektu OMG Research a Media Club zaměřeného na lidi ve věku 55-69 let: „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život!“ Sběr proběhl na panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.