Chystá Facebook v blízké době další změny layoutu?

12. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Už v červenci se objevil nový vzhled, který lze charakterizovat tím, že co bylo vlevo, je nyní vpravo. Facebooková stránka se tak rozdělila na tři sloupce. Že Facebook chystá další změny, je celkem jasné, ale zajímavější by pochopitelně bylo vědět jaké a kdy. V minulém týdnu poměrně úzká skupina uživatelů Facebooku zaznamenala změny v designu u firemních stránek. Za nejzásadnější lze považovat odsun nejnovějších příspěvků na timeline až za nově umístěné recenze, příspěvky, videa a fotky, které se na timeline přesunuly z pravého sloupce.

Negativa těchto změn jsou patrná na první pohled a na mezinárodních diskusích jsou také často opakována – nejnovější, a tedy nejdůležitější posty nejsou hned nahoře a je potřeba se k nim proscrollovat. Kromě toho toto rozčlenění najednou nově zobrazí například dávno zapomenutá videa hned po recenzi, tedy jim přiřadí velký důraz. Stejně tak příspěvky se podle všeho vybírají z nejvíce komentovaných a lajkovaných příspěvků bez ohledu na stáří, a tedy mohou zobrazovat například neaktuální akce apod. Zároveň pokud na stránce máte pouze starší videa nebo nemáte dostatek nových fotek v albu, bude vaše stránka při každém zobrazení na první pohled vypadat, že je neaktuální. Teprve pod všemi těmito příspěvky se objevují aktuální posty na stránce. Méně viditelnou změnou je skutečnost, že díky současnému pohybu pravého sloupce s timeline se jako důležitější informační pole jeví nejspodnější část pravého sloupce – bude totiž v záběru častěji a déle, pokud budou uživatelé vyhledávat aktivní příspěvky. O důvodech takových změn můžeme pouze spekulovat, podpora Facebooku v UK na dotaz pouze telefonicky potvrdila, že se jedná o testovací verzi u vybraných uživatelů, která se od finálního vzhledu ještě může lišit. Možná se Facebook pokouší zajistit větší podíl v oblasti nahraných videí, která spousta uživatelů v současné době pouze prolinkovává na YouTube nebo Vimeo, možná je za tím úplně jiný zájem. Na to, jaký bude finální vzhled nových firemních stránek, si ale musíme ještě počkat.

Katrin Matušková, konzultantka, Newcast.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.