Albi se spoléhá na klasickou cestu: volí obchodní centra a televizní reklamu

5. 9. 2016 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Česká společnost Albi si v rámci oslav 25 let na trhu nadělila novou korporátní identitu a otevřela svou největší značkovou prodejnu s novým designem interiéru. Jak uvádí její majitel a zakladatel Antonín Kokeš, Albi se za poslední roky výrazně proměnilo, v otázce marketingu však dlouho setrvávalo u produktové komunikace a značce příliš nevěnovalo pozornost.

Na čem Albi záleží?

Zatímco Sberbank ve své podzimní kampani hlásá, že „na penězích záleží“, Albi obdobným způsobem vyzdvihuje štěstí. Citáty a rčení o štěstí a dalších pozitivních emocích zdobí i zdi nové prodejny v Praze. „Návrh nové korporátní identity byl poměrně složitý proces, zpočátku jsme nevěděli, zda se vydat cestou revoluce, nebo jen kosmetických úprav. Staré logo v oválu sice nevyhovovalo, obtížně se implementovalo do kampaní i na obaly výrobků. Zároveň jsme ale nechtěli upustit od korporátní žluté (odkazující k hvězdě Albireo) a modré, vznikl tak jakýsi kompromis,“ vysvětluje Antonín Kokeš. Páteří současné podzimní kampaně k 25. výročí je TV reklama v blocích mezi pořady typu Sama doma či pořady pro děti. Televizní spoty dle Kokeše umožňují například hry lépe představit.

Hojně využívaným informačním zdrojem o produktech je web Albi, obsahující například i pravidla her. Firma klade nyní větší důraz i na facebookový profil, kde spustila soutěž, jejíž výherce chce zapojit do kreativního procesu tvorby Albi přání. S texty pro přání, stejně jako s celou podzimní kampaní a návrhem korporátního stylu pomáhá Albi agentura Frank, PR aktivity zajišťuje Mamadam. Celkový marketingový rozpočet na letošní rok se pohybuje kolem 8 milionů korun.

E-shop jen jako doplněk

Aktivity Albi stojí na více pilířích: jednak vyrábí vlastní sortiment (deskové hry, dárkové předměty, přání) pro další odběratele a dále dárkové předměty na zakázku pro firmy. Současně společnost provozuje v Česku 21 vlastních prodejen, v nich tři čtvrtiny sortimentu představují výše zmíněné vlastní výrobky. Devět prodejen má na Slovensku a vyváží do Polska.

Značkové prodejny plánuje pro velká města a obchodní centra. „Mít prodejnu na Václavském náměstí by se nám sice líbilo, jen vysoká koncentrace lidí vám však prodeje nezajistí. Do obchodního centra ale již jdete za účelem nákupu a s útratami počítáte,“ vysvětluje Kokeš.

E-shop je pro Albi jen doplňkovým prodejním kanálem, zejména v otázce nákupu her a dražších dárků. „Většina nákupů v prodejnách je ale impulzních, jedná se o menší dárky a menší peněžní částky. Takže pro nás je prioritou nalákat lidi do obchodů,“ doplňuje majitel. Navíc je e-shop pro Albi tak trochu předmětem konfliktu zájmů, neboť od Albi z velké části odebírají zboží právě další e-shopy, zejména s hračkami.

V každodenní praxi prý management firmy o 300 zaměstnancích nejčastěji naráží na segmentaci a pochopení přání svých zákazníků: „Ať u her či dárkových předmětů, musíte si neustále klást otázky, zda byste to například koupila vy své babičce či dítěti a zda se jim to bude líbit. Jestli je to dost trendy, humorné, vkusné… U velké části výrobků zvažujeme pohled dvou zákazníků současně,“ dodává Kokeš. Albi v rámci oslav uvádí i několik produktových novinek, např. řadu medvídka Me to You s novým designem či hru Víkend, vydanou pro dospělé ve spolupráci s TV Nova.

Antonín Kokeš pózuje před objektivem v dosud největší prodejně Albi v OC Chodov. Do roka a půl by nový korporátní styl měly převzít i další obchody značky.
Foto: Milan Bureš

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.