Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Zbraň na blokování? Nativní reklama

Redakce MAM8. 8. 20169. 7. 2019

Spojí se hlavní vydavatelé na českém trhu, aby se podobně jako francouzští nebo švédští provozovatelé společně pustili do boje s uživateli, kteří blokují reklamu? Zatím to tak nevypadá. “Domluvení publisherů bez Seznamu nepůjde, a i kdyby se všichni domluvili, tak to bez Seznamu fungovat nebude,” myslí si Martin Beneš z Red Media. České mediální domy se dosud s blokátory vyrovnávají každý po svém, hlavně nabídkou předplatného bez reklam.

V zahraničí bývá typickým krokem snížení počtu reklamních ploch, hlavně s ohledem na responzivní design. Nabídka lukrativních ploch s vysokou výtěžností pro inzerenty je tak limitovaná. “Efektivitu plochy ovlivňuje její velikost, viditelnost a umístění v rámci obsahu. Vyšší počet ploch na stránce nutně neznamená vyšší příjmy,” míní Beneš. Uživatelský zážitek se zlepší, může se zvýšit dopad reklam, a z dlouhodobého hlediska tedy i příjmy vydavatelů. Vydavatelé budou muset klást větší důraz na snížení dat potřebných k načtení reklamy, a tím i zrychlit načítání webu.

Skepse nad antiblokátory

Vůči čistě technickým řešením, která umožňují doručit reklamu i blokujícím uživatelům, jsou oslovení experti spíše skeptičtí. Jak vysvětluje Ondřej Bartůňek z Adformu: “Inzerenti potřebují cílit na uživatele. Chtějí mít komplexní reporting o tom, koho oslovili, a podobně. Pokud nebudou technologičtí poskytovatelé moci o uživateli získat taková data, která jsou zásadní pro inzerenty, rozhodně to nenaplní inzerentova očekávání, ledaže by cena reklamy odpovídala jejím nedostatkům.”

Inzerentům jinak zbyde pouze kontextové cílení, a to je málo v době, kdy rozhodují data o uživatelích. Nabídnou pak méně za zobrazovanou reklamu a vydavatelům se nevyplatí úsilí ani náklady na nasazení technických opatření.

Nejlépe tedy vypadá pro inzerenty nativní reklama a zaměření na obsahový marketing. Vytvoření zajímavého obsahu s propagačním podtextem je ovšem náročné a navíc bez klasické bannerové reklamy se inzerenti stále jen těžko obejdou.

Média reagují na AdBlock různě. Německý Bild uživatelům neukáže vůbec nic, české mediální domy je přesvědčují o předplatných bez reklam.
Repro: MaM

×

Letní retro se protáhne až do podzimu

Starší článek

Muži kupují dražší hračky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více