Reklamní olympiáda se u nás zatím nějak nekoná. Snad si zadavatelé schovali to nejlepší až na start her

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

A dost času se na ně natěšit. Je to čas, kdy sportovní zápolení sleduje celý svět a často v něm zazáří hvězdy, které bychom jindy snadno přehlédli. Střelkyně, šermíři, zápasníci, vodáci… Ano, i letní olympiáda má své očekávané vrcholy, jako je atletika či basketbal, ale také je plná neuvěřitelných příběhů, krásných i smutných, příběhů o solidaritě, pokoře, vítězství, ale také o prohrách a nenaplněných ambicích. Na pár týdnů se nám sportovní svět zhustí před očima na obrazovkách televizí a počítačů, aby se po skončení zase rozplizl do nepřehlednosti všedních dní. Na olympiádu se samozřejmě připravuje i reklama. Olympiáda je jedinečným setkáním osobností a celebrit, které takhle pohromadě nikde jinde neuvidíte. Reklama pracuje s příběhy minulými i současnými a veze se na vlně emocí s olympiádou spojených. Už týdny a měsíce sledujeme ve světě úžasné reklamy o tom, co se na olympiádách stalo v minulosti a co se bude dít nyní.

Sledujeme, jak se sportovci jednotlivých zemí připravují, jak se setkávají, jak na olympiádu odlétají. Sportovní firmy se předhánějí v ukazování toho, co pro ty „své“ sportovce připravily. Oblíbený a sledovaný souboj probíhá i v oblasti společenského oblečení – jednotlivé národní výpravy jsou pod drobnohledem módních blogerů a sestavují se žebříčky těch nejlepších. Jen u nás se zatím nějak nedaří. Kde jsou ty úžasné příběhy minulých českých olympioniků? Kdo připomíná ty momenty, kdy celý národ ztichl u obrazovek? Kde vidíme dramatické chvíle nadějí, propadů a nových nadějí připravujících se sportovců? Kdo nám tu ukázal, že se blíží ten největší sportovní svátek světa a že i my se na něm podílíme? Zatím tak nějak nikdo. Máme výborné olympijské parky, ale tím to končí. Reklamy velkých sponzorů jsou vesměs šedé, nudné, standardní a k nadšení nás zrovna nevedou. Reklama Agrofertu je vysloveně hloupá a špatně udělaná. Doufám, že si zadavatelé to nejlepší schovali až na olympiádu. Protože jinak budeme muset s kolegy bleskově připravit nějaký ten „ambush“, aby se aspoň něco dělo! Abychom nemuseli jen smutně koukat, jak to jinde dělají lépe.

Martin Charvát, kreativní ředitel, Remembership

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.