Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pokémoni spustili fenomén rozšířené reality, brzy je možná nahradí Harry Potter

Redakce MAM29. 8. 20169. 7. 2019

Když MAM na začátku srpna informoval o založení Kantó, projektu digitální agentury Nobord, jež má velkým značkám i drobným podnikatelům nabízet marketingové aktivity propojené s mobilní hrou Pokémon Go, kroutilo možná nevěřícně hlavou už dost čtenářů. Následující zprávy z médií o poklesu hodnoty akcií majitele práv na pokémony, Nintenda, na tokijské burze a rovněž tak klesajícím počtu stažení hry sice dávají skeptikům za pravdu, ale…

“Nejsme naivní, abychom si mysleli, že nás budou pokémoni živit dalších několik let,” oponuje majitel Kantó Josef Hovad a dodává: “Pokémon Go vidíme jako zlomový bod ve způsobu využití mobilních technologií, na který mohou marketéři agilně reagovat a využít jej ve svůj prospěch, nebo zaspat a nechat si prostor zabrat konkurencí.”

Hráčskou mánii na mobilních zařízeních odstartovali podle iniciátorů projektu Angry Birds, ale teprve pokémoni si hrají s fenoménem rozšířené reality, která se pro obchodníky může stát atraktivní platformou typu “tady a teď”. “Jsem přesvědčená, že rozšířená virtuální realita je budoucnost, takže s pokémony to pro nás nekončí, naopak začíná. Už teď se šušká o hře s Harrym Potterem,” říká spoluzakladatelka Kantó Markéta Henzlová. Zatím pětičlenný tým by také rád navázal užší kontakt s vývojářským týmem výrobce hry.

S pokémony na kávu i na Hrad

Vzhledem k současné popularitě pokémonů (podle výzkumu analytické společnosti Yeseter “táhli” v minulých dnech v objemu on-line komunikace na internetu třikrát více než olympiáda v Riu) a jejich rozšíření po celé republice tu podle Henzlové stále je prostor pro marketingové využití hry. A tedy i oslovení poměrně široké masy zákazníků. Samy vábničky, ať již v podobě jakýchkoli příšerek, ale příliv nových zákazníků nezajistí, akci je vždy třeba doplnit o další kreativní komunikaci. Další zklamání pak marketérům působí zjištění, že pokémoni podléhají licencím a nelze s nimi pracovat bez omezení.

Dosud tým Kantó připravil jen jeden větší projekt s pokémony ve spolupráci s vydavatelstvím Boomerang Publishing: týdenní soutěžní akci ve třech obchodních centrech Avion (Brno, Ostrava, Bratislava). Šlo o obsahové oživení profilů na sociálních sítích. Aktuálně pak začala pokémony využívat hvězdárna a planetárium v Brně. “Poptávky nám stále chodí, v současné době čekáme na rozhodnutí několika klientů, pro které jsme vytvářeli kreativní koncepty na téma Pokémon Go. Tomu, že trendy jsou globálnější, ale o to kratší, se bude nutné přizpůsobit a zatím to moc společností neumí,” konstatuje Josef Hovad. Cílovou skupinou, resp. nejčastějšími hráči Pokémon Go jsou lidé ve věku 20-30 let, kteří mají stálý finanční příjem.

Pokémony agentura využila v sobotu 27. srpna i k politicky laděné občanské aktivitě s názvem #GoNaHrad. Akce měla upozornit na nesmyslnost bezpečnostních opatření na Pražském hradě.

PokeGym v obchodním centru v Albany ve státě New York. Lovci pokémonů jsou zde vítáni. “V zahraničí můžeme vidět daleko kreativnější využití fenoménu hry,” říká Markéta Henzelová.
Foto: Kantó

×

Útok jako základní nástroj komunikace

Starší článek

Čerpací stanici vybíráme podle ceny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: dm drogerie

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Škoda Enyaq iV získala ocenění Red Dot za produktový design

Elektrický vůz Enyaq iV přesvědčil porotu emocionálním výrazným designem. První elektrické SUV značky získalo již 16. ocenění Red Dot pro mladoboleslavskou…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více