Jak vydělat na „srdeční záležitosti“?

29. 8. 2016 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Měsíčník pro vyznavače spíše menšinového životního stylu, šetrného přístupu k přírodě a stravy bez éček – Pravý domácí časopis (PDČ) – je doslova věrný svému názvu. Pod hlavičkou vydavatelství Propolis jej z domova tvoří manželský pár: šéfredaktorka Petra Kruntorádová a autor formy i grafiky Dan Barták, s přispěním několika externích redaktorů. Letos oslavil své třetí výročí a vzhledem k minimální propagaci titulu i tematickému zaměření a cílové skupině si může gratulovat k těmto číslům: tištěný náklad činí 10 tisíc kusů, předplatitelů jsou čtyři tisíce. Facebookový profil čítá současně 16 tisíc fanoušků.

Pečeme s vámi

„Pravý domácí časopis je naše srdeční záležitost. Přinášíme názory, které se v jiných médiích objevují okrajově, ale nechceme nikoho přesvědčovat, že tyto názory jsou jediným možným pohledem a pravdou,“ uvádí k redakční filozofii Petra Kruntorádová. Časopis se dostává ke svým čtenářům na stáncích PNS, prostřednictvím distribuce společnosti Pro-bio, určitý náklad si redakce sama rozesílá do drobných obchůdků zdravé výživy, kaváren či mateřských center. Obálka zaujme na první pohled svou grafikou připomínající „domácí“ sešit s recepty po babičce či osobní deník. Šéfredaktorka nerozlišuje témata na ta, co obecně „táhnou“ čtenost, a vedle svých textů dává prostor svým spolupracovníkům i píšícím čtenářům. Obecně však mezi oblíbené patří fejeton Moniky Valentové s ilustracemi jejího manžela Martina Veselovského (spolutvůrce DVTV) nebo velké rozhovory.

Redakce si však stejně jako komerční tituly uvědomuje potenciál eventů pro své stávající i potenciální nové čtenáře. V její režii se jedná zejména o Den domácího chlebopečení, kdy byli čtenáři vyzváni k přípravě vlastního chleba. Časopis se též prezentuje na veletrhu Evolution a pořádá fotosoutěže.

Soumrak Prďáckého časáku

Optimistická nálada naopak vázne v otázce budoucnosti „mladšího brášky“ Pravého domácího časopisu, titulu pro děti s názvem Prďáckej časák. Za redakcí stojí editorka Markéta Čepická Daňhelová a její manžel Miroslav Čepický (jinak spoluzakladatel uskupení I’m PR). Titul cílil v podstatě na obdobné publikum rodičů a dětí jako Pravý domácí časopis – akorát jeho témata ztvárňoval hravou formou a s vlastními ilustracemi. V září zřejmě vyjde jeho poslední číslo. „Je možné, že je pro lidi drahý (59 Kč). Bohužel ani při této ceně se náklady nezaplatí, největší náklad je tisk, redaktoři všichni píší pro Prďáček zdarma, ilustrace získáváme výhradně výměnou za inzerci,“ komentuje princip tvorby titulu jeho editorka.

Alternativně pojatá grafika Pravého domácího časopisu je u čtenářů plusem, naopak stejně alternativní Prďáckej časák zřejmě u dětí postrádá vizuální lákadla.
Foto: reprint, vyd. Propolis

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.