Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Hledání datového grálu aneb jak dát vlastní data dohromady a těžit z nich

Redakce MAM8. 8. 20169. 7. 2019

Programatický nákup dnes ve světě digitální reklamy přitahuje velkou pozornost. Právem. Cíl je jasný. Jde nám o získání větší kontroly nad šířením marketingových sdělení vůči jednotlivým spotřebitelům v reálném čase. Základem všeho jsou při tom data, která tvoří kostru celé stavby. Bez nich by byla sice vlastní realizace kampaní zautomatizována, ale rozhodně by nebyla efektivní. Proto nyní ve všech agenturách zabývajících se programatickým nákupem probíhá hon na data, respektive jejich zdroje. Snažíme se nalézt partnery, kteří mají zajímavé databáze o svých klientech nebo návštěvnících svého webu. Existují také mohutné databáze spojené s věrnostními programy. Vlastníci takovýchto údajů si většinou dobře uvědomují jejich cenu, a tak je jednání o partnerství v datové oblasti velice náročné. Není proto divu, že se dokonce mluví o tom, že velká část zvýšení ceny médií v brzké budoucnosti bude poháněna právě rostoucími nároky na využívání dat pro programatický nákup. Informace jsou prostě drahé a budou ještě dražší. Hledání vhodných dat za skvělou cenu je velice podobné putování za svatým grálem – na cestě je mnoho překážek a nesnadných úkolů. Jsou tu totiž vlastní data zadavatele a není jich vůbec málo. Prvním tipem by v této kategorii u většiny tázaných určitě byla data o zákaznících. Nachází se obvykle v některém ze CRM systémů či ve vlastních věrnostních programech. Nutně to tedy nemusí být jen informace z on-line světa. I údaje získané mimo síť se dají dobře využít – pokud se ovšem ví, jak na ně. Další ve skupině jsou média vlastněná klientem, tedy minimálně web, ale i aktivity na sociálních sítích, či dokonce vlastní aplikace. I zde se produkují nemalé datové objemy. V neposlední řadě jsou velice cenným zdrojem také běžící kampaně klienta – ať již display, video či search. Jen je zapotřebí všechna tato vlastní data dát dohromady, propojit je a vytěžit z nich maximum. Nechat ležet vlastní data ladem by bylo stejné jako netěžit ve vlastním dole s bohatou zlatou žílou.

Jiří Vítek, CEO ČR, Mindshare

×

Letní retro se protáhne až do podzimu

Starší článek

Muži kupují dražší hračky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více