Herkules slaví povedený comeback, dobývá trhy po úspěšném redesignu

8. 8. 2016 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Při pohledu na žluté lahvičky s disperzním lepidlem Herkules máte pocit, že tato československá retroznačka snad ani žádný propad ve své více než čtyřicetileté historii nezažila. Že Herkules nezaspal dobu, napovídají i novinky z jeho portfolia: lepidla v barevných plastových tyčinkách, zvlášť pro holky a kluky. Poslední dva roky má zkrátka management chemické výrobní společnosti Druchema, která letos slaví 65 let od založení, důvod k radosti. Daří se nejen prodejům Herkulesu, ale i řadě barev na vajíčka OVO, autokosmetice Tempo či lyžařským voskům Skivo. A to byla Druchema ještě před deseti lety téměř na zavření.

Tři roky práce na redesignu obalů

K odpovědi na otázku, zda Druchemu rozpustit, či pokračovat a s jakými značkami, byl v roce 2006 povolán krizový manažer a současný předseda představenstva firmy Jiří Daněk. Se zkušenostmi z chemického průmyslu postupně Druchemu restrukturalizoval a s pomocí nových tváří v managementu postavil od nuly marketing a obchodní oddělení. Klíčovými značkami Druchemy se staly OVO a Herkules, které designem svých obalů stále připomínaly socialistickou éru. Znovuvzkříšení se nejdříve dostalo barvám na vajíčka, OVO si dnes ve své kategorii drží stále výsadní postavení. Práce na redesignu a rozšíření produktové řady Herkulesu trvala tři roky.

Děti a kutilové, pozor, lepí!

Manažer marketingu Druchemy Daniel Hartl poukazuje nejen na vizuální proměnu obalu lepidel Herkules (font, s nímž se dá pracovat v různých reklamních formátech, on-line i off-line), barvy, postavičky, slogan Pozor, lepí!, ale rovněž na funkční vlastnosti – ergonomický tvar usnadňující neklouzavý úchop lahvičky spolu s reliéfem názvu Druchema, variabilitu víček s aplikátory, která lze nasadit na jakoukoliv velikost lahvičky Herkulesu, apod. Za redesignem Herkulesu stojí zejména studio Divan, v zahraničí oceňované za práci pro značku Linet. Za úspěch společnosti považuje Jiří Daněk zejména fakt, že je Herkules vidět ve většině retailových řetězců včetně Teska, které jej vyváží i do svých zahraničních prodejen.

V komunikaci pracuje Druchema zejména s tiskovou a on-line reklamou cílenou na kutily a rodiče dětí. V současné době aktualizuje microsite www.herkules-lepidlo.cz.
Foto: Druchema

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.