Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Haló, ty v tom šedém hatchbacku…!

Redakce MAM29. 8. 20169. 7. 2019

Na britský trh venkovní reklamy dorazila letos v létě novinka umožňující cílit komunikaci na auta projíždějící kolem billboardu. Logicky se nabízelo, aby ji jako první vyzkoušela automobilka. Příležitosti se chopil britský distributor značky Renault.

Reklamní sdělení na míru

Technologii vyvinula společnost Ocean Outdoor, která na ní pracovala rok. Základem novinky jsou inteligentní kamery sledující provoz například na křižovatce. Ve chvíli, kdy v záběru zastaví auto a čeká na zelenou, systém identifikuje barvu, značku a model vozu. Podle získaných údajů přizpůsobí reklamní sdělení na digitální obrazovce.

Aby bylo cílení efektivní, porovnávají se údaje s obří databází, do níž Ocean Outdoor uložil demografické profily typických majitelů konkrétních modelů aut. Jsou v ní také parametry různých vozů, aby je kamera měla podle čeho identifikovat. Systém tedy dokáže odhadnout, že v určitém vozidle nejspíš sedí manažer, zatímco v jiném rodina s dětmi.

Pro zadavatele je nejdůležitější, že jejich reklama se na digitální obrazovce objeví a účtuje až ve chvíli, kdy před ní s největší pravděpodobností sedí v autě někdo z předem definované cílové skupiny. Nepálí tedy peníze za zobrazení reklamy někomu, koho nemá šanci zaujmout. Pro ověření má k dispozici sjetinu všech zacílených aut s přesným časem.

Hádej, kdo jsem

Renault svou reklamu založil na dětské hádance, při které se podle počátečního písmenka hledá slovo popisující předmět, osobu nebo místo. V tomto případě bylo předmětem auto a hledaným slovem Mégane. Kreativu připravila agentura Publicis a jako nejvhodnější prostor se ukázal rušný kruhový objezd na londýnské ulici Holland Park. První ze tří obrazovek oslovila řidiče (“Ahoj, ty v tom černém hatchbacku!”), na druhé pokračovalo reklamní sdělení (“Myslím na něco stylového, co začíná na Mmmm…”), a na třetí se spustil krátký film se záběry nejnovějšího modelu Renaultu Mégane.

“Spotřebitelé čím dál častěji očekávají, že reklamní obsah jim bude šitý na míru, takže čím personalizovanější budeme, tím budeme přesvědčivější,” komentoval červencovou kampaň marketingový ředitel britského Renaultu Adam Wood.

Chytré kamery propojené s digitální venkovní reklamou by se měly ještě do konce roku objevit v Birminghamu, Manchesteru a Newcastlu.
Foto: Ocean Outdoor

×

Útok jako základní nástroj komunikace

Starší článek

Čerpací stanici vybíráme podle ceny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více