Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Chytré značky se AdBlocku bát nemusí. Obávaný strašák je ve skutečnosti příležitostí dělat digitální marketing pořádně

Redakce MAM29. 8. 20169. 7. 2019

Odpověď podle mého zní, že jen stěží. Je pravda, že zákazníci reklamu blokují, protože jsou jí přesycení (viz průzkum mezi mladými Čechy, MAM 32-33/2016). Firmy, které nám nabízejí nerelevantní produkty nebo nás neustále bombardují remarketingovou kampaní, by většina z nás zablokovala s chutí. Ale na druhou stranu je tu stále velké množství značek, se kterými se dokážeme buďto identifikovat, nebo jsou jejich produkty jednoduše skvělé. A od těch budeme i nadále novinky dostávat rádi.

Blokování on-line reklamy tak pro marketéry nemusí být nutně špatnou zprávou. Naopak, donutí je to zamyslet se nad svou on-line marketingovou strategií a nad tím, co udělat lépe, aby se z jejich značky stal love brand a zákazníci u nich rádi nakupovali. V konečném důsledku, a to je snad prapůvodní smysl marketingu jako takového, budou z AdBlocku nakonec těžit obě strany.

Klíčem k úspěchu je zákazníkům poskytovat relevantní obsah a nabídky na míru. To se samozřejmě neobejde bez jejich segmentace na základě dat získaných např. z objednávek, webové analytiky nebo sociálních sítí. I na segmentaci musíte chytře, důležité je při ní vycházet z povahy vašeho produktu. Prodáváte knihy? Rozdělte své čtenáře podle žánrů nebo autorů, které čtou. Víte, že si konkrétní skupina zákazníků objednává knihy po výplatě v polovině měsíce? Vytvořte z nich další segment a posílejte jim aktuální nabídku pravidelně v tomto termínu.

Jedině tak se posuneme dál od obyčejného spamování v duchu: “Koupil sis v našem e-shopu knihu, tak tě teď budeme zásobovat nabídkami všech našich novinek.” Pokud vím, jaké knihy si zákazník objednává, můžu mu nabídnout nejen čtení z jeho oblíbeného žánru, ale také ho pomocí cílené reklamy upozornit na autogramiádu jeho oblíbeného autora, která se koná v blízkosti místa, kde se zákazník právě nachází.

AdBlock je tedy vlastně obrovskou výzvou a zároveň příležitostí pro ty, kteří dělají digitální marketing pořádně. Chytré značky se ho nebojí. Vědí totiž, že se díky němu podaří oddělit zrna od plev. Pokud bude mít zákazník většinu reklam zablokovaných, ale vaše sdělení se k němu budou dostávat, u koho asi nakonec nakoupí?

Karol Jarkovský, produktový ředitel Kentico Software

×

Útok jako základní nástroj komunikace

Starší článek

Čerpací stanici vybíráme podle ceny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: ČAP, Youtube

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

AlzaBoxy budou dostupné u 50 čerpacích stanic OMV

Alza rozšiřuje spolupráci s OMV. Nově budou AlzaBoxy dostupné už na třetině čerpacích stanic OMV v Česku. Zákazníkům to přinese jednodušší bezkontaktní…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Social Media Marketing v 2FRESH povede Andrea Bubníková

Agentura 2FRESH do vedení Social Media Marketing divize nasazuje Andreu Bubníkovou.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová
Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více