1. Komerční televize nechtějí dávat HD zdarma
Největší české komerční televize varovaly, že při přechodu na druhou fázi televizní digitalizace nebudou divákům poskytovat své programy ve vysokém rozlišení zdarma. “Pokud nebude pozemní vysílání kódované, nebudeme ho nabízet v HD kvalitě,” řekl Hospodářským novinám generální ředitel Novy Christoph Mainusch. Státní investice do digitalizace se mu nelíbí. “Digitální pozemní televizní vysílání je technicky zastaralé a příliš nákladné, neekonomické. My jako televizní skupina platíme každoročně spoustu peněz, aby se naše pořady dostaly k divákům. Existují přitom mnohem levnější technická řešení, například satelitní a kabelové vysílání nebo televize přes internet,” dodal Mainusch. Své programy nechce “přes anténu” v HD vysílat ani Prima. Oběma komerčním televizním skupinám totiž operátoři, třeba kabelové televize nebo satelitní platformy, platí za to, že jejich HD programy mají v nabídce, kdežto v pozemním vysílání naopak platí televize za šíření svého signálu. Bezplatným nabídnutím HD verzí by se připravily o příjmy. “Stát financuje jednu technologii, zatímco jiné nabídky žádnou státní podporu za poskytování služeb nedostanou,” podotýká Mainusch. “Nijak nezpochybňuji rozhodnutí poskytnout frekvence mobilním operátorům. Ale k tomu nepotřebujeme další digitalizaci. Udělejme to a jen zužme dnešní kmitočet pro pozemní vysílání. Lidé automaticky přejdou na doplňkové služby, ke kterým nemají přes anténu přístup,” věří ředitel Novy.
Pozemní digitální vysílání generálnímu řediteli Novy leží v žaludku hodně. “Umožňuje nelegální přebírání. Proto by mělo být kódované,” řekl Hospodářským novinám.
Podobné zprávy
Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Prostor, který vydělává a spojuje
