V Cannes je třeba pečlivě vybírat
Vyhlášené letovisko Cannes nás uvítalo svou promenádou s pěti turisty na jeden metr čtvereční. Přijeli jsme na Cannes Lions, mistrovství světa v reklamě, které doplňují dva paláce plné přednášek, rozhovorů, prezentací ze světa tvorby a komunikace. Pastva pro kreativcovu duši. Statečně jsme se snažili jít na každou zajímavou přednášku. Jenže jména velkých agentur se neukázala být jasnou zárukou.
Jako ve všem, i tady platí, že je to “od kusu různý”, že jde hlavně o konkrétní jméno a příběh. Že ne každý je mistrem storytellingu, který je leitmotivem zdejšího festivalu. Postupně jsme zjistili, že neschopnost bilokace nám bránila, abychom slyšeli vše, co bychom slyšet chtěli. Rychlopalné přednášky profíků z reklamní branže měly ráži 45 minut a na pódiích začínaly v každou celou hodinu. Prokládané byly rozhovory se známými admeny a tvůrci filmů, které byly osvěžením a často i humornou vsuvkou.
Témata byla různá, ale většina se nějakým způsobem dotýkala tvorby, kreativního procesu, způsobu uvažování. A to byl jen program ve třech hlavních sálech. Jenže ve vedlejším paláci byla sekce Inovace, kde byly prezentovány startupové projekty, projekty s unikátním technologickým přístupem, s novým pojetím práce a řízení firmy. A k tomu samozřejmě galerie nadupaná pracemi přihlášenými do soutěže…
První den dva jsme to dávali na plno. Ale pokus o dosažení světového rekordu v přítomném vědomí jsme nakonec museli ukončit, mozky nám přestaly brát další informace a my jsme kolabovali směrem na pláž. A i tam jsme objevili novinku – tam, kde bývaly oázy filmových produkcí, nabízely místo k nádechu a výdechu sociální sítě. Vedle sebe zde měl pláže Facebook, YouTube a Twitter.
Takže řečníky mnohokrát opakovaná teorie o tom, že svět se neodvratně stává digitálním, datovým a sociálně síťovým, se potvrdila. Naštěstí barmanky neměly pouze virtuální podobu a ledová káva se dala pít, aniž bychom museli mít na očích VR brýle, jeden z hitů zdejších futuristů.
Až na pláži jsme si srovnali noty a z programu si vybrali méně, které je více. I tak jsme stále dostali slušnou nálož inspirace. A zároveň jsme zjistili, že moře je každým dnem teplejší, že víno je plné slunce a že holkám to tu dost sluší.
Po pěti dnech při odjezdu hýříme novými nápady, které přihlásíme příští rok do soutěže, a plně souzníme s claimem festivalu: Thank You Creativity!
Autor je creative group head agentury Wunderman.
Podobné zprávy
Kultura si strategii maže na chleba
Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
