The Loyalty Magazine Awards: Trendem věrnostních programů je návrat ke kořenům

25. 7. 2016 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Velkou Británii rozhodně můžeme považovat za průkopnickou zemi věrnostních programů. Není tedy divu, že právě v Londýně se koná jedna ze dvou nejprestižnějších světových soutěží věrnostních programů – The Loyalty Magazine Awards.

V porotě této soutěže zasedají špičkoví odborníci. Jejím předsedou byl letos Eric Austin, který jako nezávislý konzultant pracoval od roku 2003 pro ty nejvýznamnější světové firmy a dnes svou pozornost zaměřuje zejména na sociální sítě, protože „tam jsou zákazníci“. Dalším členem byl třeba oxfordský profesor a expert na věrnostní programy Peter Wray.

Už ze shortlistu soutěže bylo patrné, že se věrnostní programy vydaly cestou multichannel přístupu. Podle Erica Austina ovšem u řady vítězných projektů porota oceňovala zejména to, že firmy začaly konečně brát ohledy na zákazníkovy skutečné potřeby.

Nejvíc ocenění – k cenám ze dvou kategorií přidal i titul Firma roku a novou cenu Gamechanger of the Year – získal program mobilního operátora Turkcell. Porotci u něj oceňovali zejména integraci se sociálními sítěmi a práci s mládeží skrze mobilní aplikaci.

U programu společnosti Shell zase porota chválila gamifikaci nudného procesu tankování. Princip byl jednoduchý: lidé rádi tankují do celých čísel. Aplikace tankujícího řidiče motivovala, aby v případě překročení svého cíle zkusil vyšší. A podle toho ho odměňovala.

Je zjevné, že úspěšné věrnostní programy musí být v neustálém kontaktu se zákazníkem. Jakkoliv banálně to zní, znamená to hlavně permanentní zákaznickou podporu, vstřícnost a hlavně neustálé motivování zákazníka k další interakci.

A to taky znamená, že úspěšné projekty se neobejdou bez využívání datové analytiky a hlavně personalizovaných nabídek. Tedy nabídek šitých skutečně na míru každému zákazníkovi.

To je budoucnost věrnostních programů, tak jak jsme ji letos mohli vidět v Londýně. A kdo to nepochopí, je odsouzen k neúspěchu.

Autorka je odbornicí na věrnostní programy v agentuře Wunderman.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.