Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Téměř třetina Čechů sledovala Euro venku. Nejvíce lákal zápas s Chorvatskem

Redakce MAM25. 7. 20169. 7. 2019

Češi sledují sport rádi společně a venku. Výjimkou nebylo ani červencové fotbalové Euro 2016. I zde se značně projevila sledovanost utkání v restauracích, při veřejných projekcích, v zaměstnáních či v tzv. druhých domovech. Ukázala to data Medianu z crossmediálního elektronického projektu adMeter 1000.

Průměrná sledovanost mimo domov dosáhla u zápasů českého týmu ve skupině 29 procent z celkové sledovanosti všech českých zápasů. Čísla jsou v podstatě shodná se sledovaností mimo domov z nedávného hokejového šampionátu, kde průměrná sledovanost českých zápasů ve skupině mimo domov činila 28 procent.

S góly sledovanost stoupá

Nadstandardní byl zápas s Chorvaty, kde se sledovanost mimo domov vyšplhala až na 37 procent. Právě na něm se ukazuje, že tuto sledovanost ovlivňuje řada faktorů – například nejen hrací časy, ale i den přenosu.

Zatímco zápas se Španělskem proběhl v pondělní odpoledne, kdy sice část diváků mohla sledovat utkání mimo domov – především v práci, utkání s chorvatským týmem zahajovalo v podvečerních hodinách v pátek, kdy velká část fotbalových fanoušků pravděpodobně využila předvíkendového večera k návštěvě restaurací a veřejných projekcí.

Výstupy z měření adMeter ukazují i řadu dalších zajímavých vhledů. Příkladem je možnost sledovat, jak se proměny v náladách a emocích televizních fanoušků způsobené aktuálním děním v zápase odrážejí ve sledovanosti. U zápasu s Chorvatskem si můžeme všimnout, jak dotažení původně nepříznivého skóre českým týmem zvyšuje jak celkovou sledovanost, tak především tu mimo domov. Vývoj sledovanosti zápasu s Tureckem přitom odráží postupnou skepsi diváků vyplývající ze vstřeleného gólu Turky před závěrem první půle, což se projevuje především poklesem sledovanosti mimo domov v druhé půli hracího času.

Podobně jako v jiných výstupech analýz sledovanosti mimo domov ze sportovních akcí, i při zápasech na Euru 2016 je patrná nižší přelaďovanost v přestávkách zápasů, kdy návštěvníci restaurací a veřejných projekcí nemají kontrolu nad sledovaným programem, jako je tomu v jejich domácnostech.

Pohled na další zápasy Eura už bez české účasti demonstruje většinou již nižší podíly sledovanosti mimo domov ve srovnání s průměrem za zápasy v naší skupině (výjimku tvoří jen utkání Wales – Severní Irsko a Německo – Itálie).

Čísla zároveň ukazují, že české zápasy na Euru 2016 nepatřily k těm, kde by se významněji prosadila internetová sledovanost nebo poslech v rozhlase. Jejich rating se pohybuje ve zlomcích, maximálně kolem 1-2 procent.

Autor je analytik a marketingový ředitel projektu adMeter ve společnosti Median.

×

Léto 2016: Od brexitu k Varimportu

Starší článek

Výsledky soutěže Nejlepší herec v reklamě za červen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Škoda Auto

Nová kampaň Škody: servisního technika napojili na detektor lži

Škoda Auto zahajuje novou marketingovou kampaň. České zastoupení mladoboleslavské automobilky využívá vůbec poprvé k propagaci poprodejních služeb…
27. 1. 202127. 1. 2021
Marketing

Amazon vstupuje do Polska. Do svého „tržiště“ nabírá e-shopy

Od středy mohou podnikatelé, kteří plánují prodávat prostřednictvím Amazonu v Polsku, zaregistrovat své účty. Společnost připravuje spuštění domény…
27. 1. 202127. 1. 2021
Marketing

E -shopy podceňují kvalitní vyhledávání. Až třetina pokusů končí bez výsledku

Funkci vyhledávání konkrétního výrobku v e-­shopech využívá sice jen necelá šestina zákazníků, ovšem v mnoha případech gene­rují právě tito…
27. 1. 202127. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Za rovnost mužů a žen! Mars zahajuje kampaň #HereToBeHeard

Společnost Mars, Incorporated spustila celosvětovou kampaň #HereToBeHeard, jejíž cílem je podpořit všechny ženy bez ohledu na jejich rasu, věk,…
27. 1. 202127. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Téma bydlení bude v ČSOB komunikovat Andrea Vokálová
Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více