Pokémon dostal lidi do reálného světa. Žádné jiné nápady v aplikacích předtím na přilákání zákazníků do prodejen nefungovaly tak dobře

25. 7. 2016 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pokémon Go je trend poslední doby. Zasáhl i mě, sedím v kanceláři a jsem pořád on-line. Nikdy jsem nebyl příznivcem her, ale toto není hra. Pokémon Go vyvolává v uživatelích nadšení a vzpomínky na sbírání kartiček v době „před internetem“. V jistém slova smyslu ho nevnímáte jako mobilní hru, ale jako rozšířenou realitu reálného světa.

Prakticky každý klient, který po nás chtěl vyvíjet aplikaci, jako důležitý prvek zmiňoval „hlavně ať je tam gamifikace“. Lehce se to řekne, ale udělat hru z aplikace pro banku či mobilního operátora není tak jednoduché. Velice často se do aplikací rádoby gamifikace implementuje, ale ve výsledku je tak slabá, že uživatele vůbec nezajímá a následně opakované používání aplikace nezpůsobí.

Pokémon Go je jedna z prvních aplikací, kterým se gamifikaci povedlo dotáhnout k dokonalosti. Opravdu funguje a lidé s touto novou herní sociální sítí tráví neuvěřitelné množství času. V průměru přes 35 minut každý den, to je více než používání Facebooku a Twitteru dohromady. Tímto se Pokémon Go zcela právem dostává do pozice aktuálně nejvíce používané nejenom hry, ale také sociální sítě.

Mám vlastní zkušenost. Volám si Uber, přijede řidič a v autě má dva telefony, na jednom otevřený Pokémon Go a ptá se mě, jestli také chytám. V ten moment jsem si uvědomil efekt aplikace: dostává lidi od telefonů a počítačů ven do reálného světa. Sociální síť, která dostane i děti zpátky na denní světlo. Ani jsem nedoufal, že se to někdy stane.

Značky se snažily dostat zákazníky do kamenných obchodů z mobilních aplikací už dřív. Ať už přes geolokační notifikace, svozy Uberem zdarma nebo přes využití bodů zájmů na mapě. Žádná z funkcionalit nefungovala tak skvěle jako Pokémon Go.

Je jasné, že změní také požadavky zadavatelů na aplikace. Očekáváme smršť požadavků na virtuální realitu, geolokační prvky, 3D a přivedení zákazníků do reálného prostředí.

U geolokace bude muset proběhnout ještě velký vývoj zejména při navigaci uvnitř budov, protože ta zatím nemá stoprocentní řešení. Existuje spousta start-upů, které se věcí zabývají, ale nikdo se ještě nedostal tak daleko, že by dosáhl přímé integrace do masově používaných mapových aplikací. Teď je na tahu Google, který toto musí vyřešit – pak se celý náš obor opět hodně promění.

Jakub Rož, ředitel, Flow Media

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení