Mobilní vyhledávání určuje směr

11. 7. 2016 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

YouTube od podzimu 2015 vyrostl o dalších 300 tisíc aktivních uživatelů. Nyní jej aktivně využívá 4,9 milionu uživatelů měsíčně a zasahuje 63 z celkových 68 procent české internetové populace. Dýchá na záda i největším konkurentům na poli off-line TV vysílání, Nově a Primě. Za poslední půlrok vzrostl čas strávený na YouTube v cílové skupině 15-24 let z 64 na 134 minut týdně, tedy o více než 100 procent. Hlavními tahouny jsou tak stále populárnější youtubeři, které tato cílová skupina doslova hltá.

YouTube není jen výsadou mladých

Zajímavé však je, že mezi druhou nejvíce rostoucí skupinu patří uživatelé ve věku 65-69 let. YouTube tak není pouze dominantou mladých, jak si mnozí myslí, ale začíná kopírovat průřez celým věkovým spektrem české populace. YouTube na toto reaguje a nabízí agenturám a mediálním domům plánovací nástroje, které přesně dokážou sestavit kampaň včetně mediálkám dobře známých ukazatelů, jako jsou GRP či TRP. YouTube také v detailu představil svůj poměrně nový formát Bumper Ads, tedy šestisekundovou reklamu, který je již nějakou dobu možné nakupovat a využívat.

Mobilní vyhledávání

Google v minulém roce ohlásil, že mobilní vyhledávání celosvětově přeskočilo vyhledávání na desktopech. u nás je aktuálně hodnota v průměru na 30 procentech. Produktové informace na mobilech tvoří až 12 procent všech dotazů a konverze jsou na úrovni tří procent. Mobil se tak stal velmi důležitým kanálem v celkovém nákupním procesu, a jeho optimalizace je proto nutné brát vážně. Google za jeho absenci mimo jiné penalizuje kampaně vedené na mobilních zařízeních, a to v případě západních států může tvořit až 70 procent všech hledání. Optimalizace pro mobilní zařízení je v současnosti už nutnost. Zvláště pokud chcete zasahovat mladou cílovou skupinu, která tráví na mobilu velkou část dne a skrze několik interakcí utváří názor na produkt či službu. Nyní se tak většina nových webů tvoří s responzivním designem už od začátku.

Google AdWords

Rozhraní AdWords zaznamenává neustálé změny. Už před P&B Summitem se objevovala asi nejviditelnější změna od zvýšení počtu placených pozic z top 3 na 4 z prvního kvartálu tohoto roku. Tou je rozšíření popisků v inzerátu ve vyhledávací síti z 2 x 35 na 80 znaků. Tím nejen dojde k dalšímu odsunutí organických umístění do zadních pozic, ale hlavně to umožní agenturám ještě více zapojit svá kreativní oddělení. Google tím sleduje i další zvýšení CTR, a to až o 20 procent oproti stávajícím reklamám.

Novinka pomůže zejména e-shopům, které nabízí velké množství produktů. Mimo stěžejní brandové kampaně budou moci bannery tvořit tímto způsobem. Stávající dynamické bannery mají nyní největší míru konverze.

Flexibilní inzeráty

Změnami prochází i populární reklamní síť Google Display Network, kterou se snaží Google neustále inovovat. Klasické textové inzeráty, rozšířené o obrázek, se budou nově přizpůsobovat svému okolí. Znamená to, že reklama se přizpůsobí veškerým formátům včetně mobilních, bude měnit nativně barvu, fonty, nadpisy, rámečky nebo zobrazení ceny. Cílem je co nejdokonalejší splynutí s okolím, vylepšení dojmu z reklamy a zachování vysoké míry prokliku s co největší relevancí. Tyto responzivní inzeráty budou dostupné v AdWords v průběhu třetího kvartálu tohoto roku.

Autor je ředitelem mediální agentury LCG New Media.

Pokud chcete oslovit mladou cílovou skupinu na mobilních zařízeních, je responzivní design nových webů od samého počátku nezbytností.
Foto: Tania Le Moigne, Twitter

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.