Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Média potřebují nové zákony, vydavatelé by za zájmy měli bojovat v Bruselu

Redakce MAM11. 7. 20169. 7. 2019

Těm se počátkem července věnovala značná část konference (R)Evolution of Europe’s Press v polské Vratislavi. Vydavatele tisku totiž dokážou nepružné, příliš obecné nebo i absentující zákony potrápit minimálně tak jako neustále se měnící algoritmus na sociální síti.

Vydavatelé by měli častěji za své zájmy bojovat přímo v Bruselu. Mohli by tak ovlivnit zastaralé mediální zákony – tak by šla shrnout konference ve Vratislavi.

Všichni do Bruselu

Floriana Nehma, který zodpovídá za udržitelnost německého mediálního domu Axel Springer SE, dokáže téma Bruselu rozhořčit. Ve Vratislavi to bylo znát z toho, s jakým zápalem o belgické metropoli mluvil. “Spousta nástrojů se nevyužívá,” hřímal při diskusích Nehm, podle kterého je jen málo středoevropských vydavatelů, kteří by byli připraveni sednout do letadla a jít do centra Evropské unie promluvit o svých problémech. Ke slovu se tak podle něj pořád dostávají stejné západní státy a jejich představitelé. Právě Brusel přitom považuje za místo, kde by šlo něco změnit, ať už jde o vztahy s Googlem – dlouhodobé téma pro Axel Springer -, nebo o svobodu médií – téma celé konference. Nehm byl o důležitosti toho, aby se o zákonech ovlivňujících evropské vydavatele mluvilo přímo v místě jejich vzniku, přesvědčen natolik, že během konference oslovil středoevropské mediální manažery s otázkou, jestli by byli ochotní do Bruselu vyrazit. S kladnou odpovědí byl viditelně spokojený.

Nehmovo přesvědčování může a zároveň nemusí mít reálný dopad. Faktem, na kterém se ale vydavatelé a odborníci na konferenci shodli, je, že zákony, které se vztahují na média, jsou často zastaralé a nereflektují prudké změny v oboru.

Konkrétní příklad zákona, který by se měl prosadit, uvedl Nehmův švýcarský kolega Mark Dekan, šéf mediálního domu Ringier Axel Springer. “Internetové pirátství našemu odvětví velmi škodí,” odkázal na fenomén neoprávněného šíření obsahu, který se ve velké míře objevil až s nástupem internetu. “Piráti si berou náš obsah a vydělávají na něm peníze. Potřebujeme legislativu, která tomu zabrání,” vyzval Dekan v projevu, za který se mu dostalo výrazného potlesku.

Novináři jsou daleko

Potlesk se však nemusel vztahovat jenom na jeho slova o pirátství. Dekan je zkušený řečník i manažer, a když mluvil o tom, že média, která vlastní politici nebo oligarchové, nejsou férová konkurence, protože se neřídí pravidly trhu a často fungují jako marketingová oddělení, bylo znát, že jeho slova publikem rezonovala. “V Evropě zoufale potřebujeme nezávislé vydavatele. Prosím, dejte nám konkurenci, ale opravdovou,” řekl nakonec.

O ústupcích, které řada vydavatelů i novinářů dělá, i problémech, které je trápí, se mluvilo i obecněji. Charlese Kovacse, prezidenta dozorčí rady společnosti Lapcom Zrt, která vydává v Maďarsku tři deníky a několik časopisů, trápí autocenzura, která se podle něj objevuje v Maďarsku velice často a je přítomná i v sousedních zemích. Jedním z důvodů je podíl státní inzerce na celkových reklamních ziscích médií v zemích jako Polsko, zmiňované Maďarsko nebo Srbsko. A pak je zde problém kvality obsahu – jak podle Kovacse, tak podle Dekana kvalita obsahu klesá. Pro čtenáře je podle nich přitom důležitější než kdy dřív.

 

×

1. Cannes: Sedm cen pro Y&R, zlato pro McCann

Starší článek

Cannes Predictions: Cena pro nejlépe tipujícího zůstává na domácí půdě

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více