Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Když už se vyjádřit k nepříjemné události, tak hned. Nemá smysl to odkládat, vymstí se to

Redakce MAM11. 7. 20169. 7. 2019

Máte tisíce přihlášených závodníků, ale chybí sníh. Tak je zaděláno na pořádnou krizi. Tým organizátorů Jizerské 50 to věděl, a proto se mu i díky precizní přípravě a komunikaci na Facebooku podařilo z nepříznivé situace vytěžit jeden z nejúspěšnějších ročníků v historii. Jejich klíč k úspěchu: připravené scénáře, rychlá reakční doba, konzistentnost, trpělivost s opakujícími se dotazy. Co získali? Řada jejich facebookových fanoušků organizátory proti věčným reptalům sama hájila, což jim ušetřilo spoustu práce. Také nemuseli věnovat tolik času odpovídání na e-maily a péči o další komunikační kanály.

Když už se značka musí vyjadřovat k něčemu, co není úplně pozitivní, snahy odkládat to nebo se tvářit, že to neexistuje, se naopak zpravidla vymstí. U nepříjemných zpráv mohou zákazníci ocenit alespoň rychlost reakce. Rychlost a přímý kontakt se zákazníky jsou v krizi tak důležité, že sociální média v těchto situacích začínají odsouvat ta klasická na vedlejší kolej. Rozhodně to platí v odvětvích, jako jsou služby, rychloobrátkové zboží a řadě dalších.

Abyste se opravdu postavili k problému čelem, nestačí poslat tiskovou mluvčí před kameru. Musíte na sítích trpělivě odpovídat na chytré i hloupé dotazy a čelit následným reakcím a pohledům z nových úhlů. Význam prohlášení na kameru bude klesat, až ho budete moci úplně vynechat. Lidé se sice z televize dozvědí, že firma se odmítla vyjádřit, ale kdo se o problém zajímá, ten si její stanovisko najde a zákaznickou péči na sítích ocení. Navíc, těžko bude někdo sdílet, že to té mluvčí v reportáži slušelo, a lajkovat, jak to dobře zvládla.

Přímou komunikací mluvíte k těm, které věc opravdu trápí. Proč vyhazovat peníze za drahé inzeráty s prohlášením? Tím také můžete upozornit na problém spoustu těch, kteří o něm dosud neměli tušení. Dnes už snad firmy berou sociální média vážně. V případě krizí by na ně však měly klást největší důraz. Taková krize může být i dobrý důvod založit si třeba facebookový profil. I když na něm bude zpočátku hlavně mrmlání uživatelů, alespoň o nich víte a dialog s nimi může být začátek zcela jiného a hezčího příběhu.

Michal Vlasák, co-managing director, Havas PR Prague.

×

1. Cannes: Sedm cen pro Y&R, zlato pro McCann

Starší článek

Cannes Predictions: Cena pro nejlépe tipujícího zůstává na domácí půdě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com / Xavi Cabrera

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Retailová asociace: Do léta může zaniknout více než tisíc obchodů

Čeští obchodníci bijí na poplach. Stát nestíhá vyplácet dotace a obchodníkům docházejí finance na provoz. Do léta může podle Retailové asociace, která…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více