Kampaň na dálnicích vám „odřídí“ kamion

11. 7. 2016 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejpozději od září příštího roku by měly u dálnic a silnic I. třídy zmizet billboardy. Přikazuje to čtyři roky stará novela zákona o pozemních komunikacích. Přestože jádro byznysu s venkovní reklamou už několik let patří více do měst než k rychlostním komunikacím, bude část zadavatelů spolu s mediálními agenturami jako BigBoard či A.C.E. Media hledat alternativy, jak řidiče na hlavních tazích republikou oslovit. Jednou z nich je pronájem reklamních ploch na návěsech i kabinách kamionů.

Reklamní „Dé jednička“

Na českém trhu ho nabízí více firem, například C.S. Cargo. Specializovaná agentura AdTrucks poskytuje spolu s pronájmem i doprovodný servis od přípravy tour plánu, tisku, instalace až po fotodokumentaci a deinstalaci.

„Vůči kamionům coby reklamním nosičům zatím stále vládne ještě nedůvěra. Při prezentacích klienti o tuto formu projeví zájem, ale pak od realizace ustoupí, stává se totiž, že mediální agentura tento nosič nedoporučí,“ popisuje současnou situaci Miroslav Brida z Adtrucks Agentura obhospodařuje český i slovenský trh a dosud realizovala dálniční tour pro klienty jako Mondeléz, CZC.cz, PlayStation, Slovenskou sporiteĺnu, Vodafone a další. Kromě toho pořádá studentskou soutěž o nejkreativnější návrh polepu kamionu, který se pak skutečně na ploše kamionů objeví.

Hlavním tahem pro kamiony je D1 v úseku Modletice – Olomouc. Reklamu lze umístit zvlášť na zadní, tzv. navigační stranu, bok kamionu slouží pro hlavní sdělení. Polepit se dá i kabina a pozornost kolemjedoucích řidičů poutají zejména 3D vizuály. „Plocha reklamního polepu se skládá ze 11 oddělitelných plátů, takže inzerent, třeba výrobce jogurtů, může sdělení a fotky produktů obměňovat podle aktuální potřeby,“ doplňuje Miroslav Brida.

Zásah reklamy: 85 tisíc řidičů denně

AdTrucks si zásah reklamy na návěsech kamionů testuje pomocí kamery umístěné v kabině řidiče. Měření probíhá na úseku od Modletic k exitu na Benešov, kde je nejvyšší průjezdnost na D1. Další data získává z průzkumů zapamatovatelnosti reklamy na kamionech a z automatických sčítačů dle statistik ŘSD. Kamiony AdTrucks mohou díky současné legislativní výjimce jezdit 18 hodin denně včetně víkendů.

S reklamou na kamionech je podle statistik firmy navázáno 85 tisíc vizuálních kontaktů denně a minimálně 2,5 mil. zhlédnutí měsíčně. Podle agentury zvyšuje tato propagace povědomí o značce patnáctkrát více než jiná forma reklamy. Okraje reklamního polepu lze v zájmu bezpečnosti zvýraznit reflexními pásky. Zda však může ohrozit bezpečnost provozu, když řidič věnuje pozornost 3D efektům reklamy na ploše kamionu před sebou, zatím nebylo zjišťováno.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.