Brexitem v tisku se bude zabývat novinářská organizace. Reklamou možná i parlament

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

„Nejpřekvapivější byla míra nepřesností v médiích,“ říká rozená Britka a projektová manažerka Evropského centra pro svobodu tisku a médií. „Neupírám médiím právo komentovat, nesmí ale zkreslovat pravdu,“ říká Whyattová, která jako nejproblematičtější vidí v tomhle ohledu tisk.

Noviny totiž v Británii nepodléhají tak silné regulaci jako rozhlas a televize. Svůj podíl na zkreslování informací v nich mají podle Whyattové i jejich vlastníci s politickými cíli.

Problém i v reklamě

Jak přesně situace vypadá, se centrum pokusí zjistit během své připravované cesty na britské ostrovy. Během ní chce prozkoumat situaci, podpořit tamní novináře a mluvit o seberegulaci, která by podobné chování do budoucna mohla alespoň ztížit.

Pro teprve rok existující organizaci bude brexit v médiích jednou z prvních velkých zkoušek její práce. Způsob, jakým britská média pokrývala referendum, byl už ale kritizovaný i v respektovaných globálních titulech jako New York Times nebo Foreign Policy.

Problém pravdivosti uváděných informací se však netýká jenom médií, ale taky reklamy. Ve dnech těsně po referendu, kdy se jeden z lídrů odchodu Británie z EU Nigel Farage v televizním vysílání přiznal k „omylům“ ve sděleních své kampaně, britský úřad pro reklamní standardy obdržel téměř čtyři stovky stížností na nepřesnou, zavádějící a diskriminační reklamu.

Úřad se jimi ale nemůže zabývat, jelikož je politická reklama vyňatá z britského reklamního kodexu a jeho pravidla se na ni nevztahují. To by se v budoucnu mohlo změnit – v čase psaní tohoto textu měla internetová petice, která by zakázala politické reklamě vědomě klamat, 72 tisíc podpisů. Pokud jich shromáždí 100 tisíc, parlament zváží její projednání.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.