Brexit zbrzdí expanzi amerických e-shopů do Evropy

11. 7. 2016 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na českou e-commerce scénu nebude mít brexit o nic větší dopad než na jiné evropské trhy.

Slábnoucí libra ale může vést k situaci, kdy budou britští exportéři nuceni zdražit své zboží, což může velkou část tuzemských prodejců donutit k navýšení jejich cen či ke změně dodavatelů.

Dá se také předpokládat oslabení kupní síly samotných Britů, nicméně vzhledem k tomu, že na britské klientele není česká e-commerce nijak závislá, tuto skutečnost tuzemští prodejci nepocítí.

Právě snížená kupní síla Britů ale může hrát roli pro české e-commerce hráče, kteří již na tento trh vstoupili nebo se na něj chystají.

Těm, kteří o expanzi do Velké Británie uvažují, bych v tuto chvíli doporučil raději opatrnost.

Je pravděpodobné, že Britové nejenže budou méně utrácet, ale je také třeba počítat s komplikacemi v oblasti logistiky či daňových povinností s ohledem na obchod se státem mimo EU.

Jaké tyto dopady budou, samozřejmě závisí na konkrétní podobě dohody mezi Velkou Británií a EU po jejím vystoupení.

Dopad brexitu bude bezpochyby patrný také v úbytku nových (nejen) on-line projektů a e-shopů, které vstupují na evropský trh z USA.

Velká Británie byla díky jazykové shodě a čitelnému nákupnímu chování zákazníků pro firmy z USA vždy preferovanou vstupní branou do EU.

Aktuálně je možné očekávat, že příchod amerických „hráčů“ bude mnohem opatrnější a pro ně také pravděpodobně nákladnější.

Kde naopak neočekáváme téměř žádné změny, jsou ceny on-line reklamních kanálů.

Například náklady na PPC kampaně ve Velké Británii by se výrazně změnit neměly.

Jaroslav Kaucký, head of e-commerce consulting, Acomware

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.