Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Veletrh Drupa ovládly 3D tiskárny

Redakce MAM20. 6. 20169. 7. 2019

Každé čtyři roky se v Düsseldorfu koná obří veletrh Drupa, na kterém se představují novinky a trendy mezi tiskovými službami. Letošní ročník potvrdil, že 3D tisk už není záležitostí garážových nadšenců, ale regulérním byznysem i pro největší světové dodavatele tiskových řešení, jako jsou Canon nebo Kodak.

Konec drsných povrchů

Kodak se nedávno domluvil na spolupráci se společností Carbon a obě firmy společně vytvořily 3D tiskárnu M1. Od jiných přístrojů na trhu se liší použitím technologie CLIP, která zjednodušeně řečeno zajistí, že vytištěné objekty mají hladký povrch (běžně bývají na omak hrubé). Role Kodaku je ve vyvíjení speciálních pryskyřic, kterými přístroj tiskne.

Právě ukázkové výrobky, které vznikly na stroji M1, přitáhly vůbec největší pozornost návštěvníků ze všech produktových novinek Kodaku. Zájem byl i o 3D tiskárny americké společnosti 3D Systems, jejichž celosvětové distribuce se ujal Canon.

Účast na veletrhu si chválí také izraelský výrobce tiskáren Massivit, jehož specializací jsou velkoplošné přístroje pro 3D tisk. Sotva výstava začala, uzavřel tři objednávky na své obří tiskárny. V těch se dá vytvořit třeba i socha a vytištění objektu o velikosti 35 cm zabere jednu hodinu. Firma pro tyto účely vyvinula speciální polymerní gel, který ztvrdne po ozáření ultrafialovým světlem.

Svou první 3D tiskárnu pro koncové zákazníky chce ještě na konci letošního roku, případně začátkem příštího, uvést na trh také společnost Mimaki. Japonská značka je dosud známá hlavně jako dodavatel plotrů a širokoformátových inkoustových tiskáren. Objednávky na 3D tisk dosud vyřizovala ve svých kapacitách a klientům dodávala jen hotové výrobky.

Rozvoj obchodních příležitostí vycítil i tradiční výrobce tiskových hlav pro inkoustové tiskárny, britský Xaar, který se zaměří na tekuté směsi pro 3D tisk a oznámil záměr snížit náklady na vytištění jednoho objektu.

Izraelské tiskárny jsou dimenzované na tisk velkých objektů, ať už je to reklamní poutač v podobě sušenky nebo třeba socha.
Foto: Drupa

3D výrobky z tiskárny M1 se od ostatních liší svým hladkým povrchem.
Foto: Drupa

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více