Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Valí se na vaši firmu komunikační krize? Těchto deset pravidel pomůže předejít tomu, abyste ji svým přístupem ještě nezhoršili

Redakce MAM13. 6. 20169. 7. 2019

Zapamatujte si deset pravidel, která se v žádné krizi neztratí a pomohou vám ji ukočírovat:

1. Nelžete.

Nikdy totiž nevíte, jaké a z jakého zdroje informace unikly a jak budou použity. Takže nedávejte konečná hodnocení jako například: “To by se nikdy nemohlo stát”.

2. Reagujte okamžitě.

Jakákoliv liknavost jen rozehrává další spekulace. Vyjádření typu “Vše prošetříme a budeme okamžitě o situaci dál informovat” je lepší než mlčet.

3. Buďte srozumitelní.

Jednoduchost a srozumitelnost sdělení je více než komplikované vyjádření typu “Žil pět let v dané oblasti, tudíž rozumí mentalitě tamního obyvatelstva”.

4. Neobhajujte se přespříliš.

Není přece důvod se za svoje jednání obhajovat a šířit další vyjádření, které stejně nebude mít jiný efekt než rozpatlané lejno na vaší botě. Brání se totiž vždy jen ten, kdo má potřebu…

5. Neútočte na jiné.

Myslet si, že přenesu zodpovědnost za svoji chybu na někoho dalšího (konkurenta, jiné médium apod.), znamená přiznání slabosti a nejistoty vlastního názoru. Zároveň zpochybněte zdroj, pokud se k informaci dostal nečestným způsobem.

6. Osobnostní zastání.

Používáte-li osobnost k tomu, aby se postavila za váš názor, musí jít o “skutečnou” osobnost z dané branže. Využívat pouze jména člověka, který v dané problematice není expertem, budí jen další posměch.

7. Citační potenciál.

Je-li téma otevřené a má řadu zastánců, je fajn v něm pokračovat jen za předpokladu “pozitivních” výstupů, využijte toho a nikdy nezapomínejte, že PR je jen marketingová disciplína.

8. Filantropie.

Je-li krizová komunikace úplně mimo a nejde to, vykupte se filantropickými počiny a “napravujte”, vždy však systematicky a dlouhodobě.

9. Nechte mluvit “hlavu”.

Výstupy a vyjádření, které poskytuje tiskové či PR oddělení, nebudou mít nikdy takovou validitu jako výstup přímo podepsaný šéfem zodpovědným za danou oblast.

10. Buďte dobří.

Jako osobě zodpovědné za krizovou komunikaci vám musí management absolutně věřit, jinak tam prostě nemáte co dělat a radši běžte pracovat jinam.

Jiří Haramul, mediální konzultant

×

1. Prima údajně vytvářela nátlak na své redaktory

Starší článek

Televize / květen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více