Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Spotřebitelé nenakupují racionálně. Výrobci padělků a imitací toho využívají

Redakce MAM27. 6. 20169. 7. 2019

Chování spotřebitele se rázně proměnilo. Postupem času ztrácí racionální pohled na své nakupovací návyky a jeho pozornost zejména v případě produktů z FMCG segmentu je velmi nízká.

Marketingové strategie využívají poznatků psychologie a behaviorální psychologie. “Člověk se domnívá, že se rozhoduje racionálně, ale jeho rozhodování je de facto předem ovlivněno marketingovou komunikací, která cílí na intuitivní rozhodovací procesy,” říká Karin Pomaizlová, partnerka advokátní kanceláře Taylor Wessing.

Podle advokátky, která se problematice ochranných známek věnuje 18 let, v poslední době roste na trhu výskyt imitací. “Zatímco u padělků jde vždy jednoznačně o zásah do práva k ochranné známce, u imitací tomu tak vždy není,” dodává Pomaizlová s tím, že záleží vždy na podmínkách jednotlivých případů.

Padělek a imitace nejsou totéž

Zatímco padělky kopírují originální ochrannou známku a často přesně napodobují originál, imitace kopírují pouze dominantní rysy ochranné známky a originálního obalu. Podle Pomaizlové to dělají proto, aby u spotřebitele vyvolaly podvědomě žádoucí asociace s originálním výrobkem, jehož imitaci si může ovšem koupit za mnohem méně peněz. Imitace se vyskytují především v módním průmyslu, v potravinářství i kosmetice. “Padělatelství má nejen negativní vliv na výrobce originálních výrobků a vlastníky ochranných známek. Padělky rovněž představují nezdaněný příjem, ohrožují zdraví spotřebitelů, jsou zdrojem financování další trestné činnosti, například výroby drog,” říká Pomaizlová. Jednou z výzev, před kterou česká legislativa v oblasti duševního vlastnictví stojí, je postihování prodeje padělků přes internet. Týká se to například ilegálního prodeje napodobenin léků. Jako příklad uvádí Pomaizlová muže, jenž do zahraničí prodával ilegálně podpůrné prostředky na růst svalstva, ke kterým si nechal v tiskárně vytvořit na zakázku falešné obaly.

V české legislativě se zatím neprosadilo stíhání osob, které se na výrobě padělků podílejí.

×

1. Microsoft koupil profesní sociální síť LinkedIn

Starší článek

Bílé víno se pije častěji než červené

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více