Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Sebevědomé prohlášení o zmařeném pokusu o prodej dat by umožnilo tahat po celou dobu komunikace za delší konec provazu

Redakce MAM20. 6. 20169. 7. 2019

T-Mobile potvrdil, že jeden z jeho zaměstnanců se pokusil ukrást data klientů firmy a prodat je.
A opět se jasně ukázalo, že emancipace “ordinary audience” – tedy běžných zákazníků – postoupila o notný kus kupředu a některé poučky, kterých se od vzniku komunitních kanálů drží celá řada manažerů, přestávají působit.

Tato “kauza” je jeden z mnoha dalších důkazů, že klienty už nejde utopit ve slovech a že rozhodně nemají problém vystoupit proti nelogickým, bezobsažným či plytkým argumentům a sdělením. Zvláště pokud mají oprávněný pocit, že se jich celá situace velmi dotýká.

Na vině nutně nemusí být skloňovaná “neschopnost” komunikačních manažerů. Spíš svázané ruce, které v takové situaci mají. Balancování ve velmi úzkém prostoru s ambiciózními cíli – jako je třeba přepólování tonality komunikace nebo redefinice některých obratů, které média při popisu kauzy zažila – nemůže už dnes dobře dopadnout.

Výsledek pak vidíme sami. Věty, které působí směšně i pro běžného “diskutéra”, jako “Data jsou zpět v majetku společnosti”, nebo snaha o zlehčení celé situace, která nerespektuje dřívější prohlášení. (“Reálně k úniku dat nedošlo” kontra “Musím potvrdit, že došlo ke zcizení a prodeji zákaznických dat”.)

Nabízí se tedy otázka, zda by lepší službu nevykonal jednoduchý krok – informovat o problému ihned poté, co se stane. Chce to notnou dávku odvahy managementu, na druhou stranu s profesionály, jaké má společnost na palubě, by to neměl být problém.

Oficiální sebevědomé prohlášení o zmařeném pokusu o prodej dat, vydané ihned po konfliktu, by umožnilo tahat po celou dobu komunikace za delší konec provazu a nezpůsobilo by u klientů trapný pocit, že problémy v T-Mobilu zametají pod koberec. Ostatně – hacking a krádeže dat se v dnešní době dějí i v “lepší společnosti”. A T-Mobile si prostě vytáhl černého Petra.

Jenže za to, že na pompézní titulky “Zaměstnanec T-Mobilu ukradl a prodal osobní údaje 1,5 milionu klientů” reaguje, jako by šlo o plochou kauzu okresního formátu, si bohužel skutečně může jen on sám. Redefinice komunikačních postupů pro podobnou situaci tak bude společným úkolem vedení, obchodu, accountingu a komunikace, stejně jako dobře mířené plea.

František Brož, senior konzultant, FYI Prague

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více