Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Odvaha, šok a inovace. Příklad rakouského magazínu ukázal, že se dá tisknout i krví

Redakce MAM20. 6. 20169. 7. 2019

Rakouský pánský magazín Vangardist loni ukázal, že jako tisková náplň se dá použít už prakticky cokoliv. Do barvy nechal přimíchat krev tří HIV pozitivních lidí, čímž si jednak vysloužil celosvětovou pozornost a jednak tím upozornil na stigmata, která tuto nemoc provázejí.

Krvavé vydání, ale bez obav

Koncentrace krve v tiskařské barvě byla velmi nízká (poměr barvy a krve byl 28 : 1). “Krvavá edice” vyšla v nákladu tři tisíce kusů. Dalších 15 tisíc kopií bylo bez krevní příměsi.

“Když vezmete náš časopis do rukou, je to jako držet za ruku někoho, kdo je HIV pozitivní. Nic se vám nestane, nijak vám to neublíží a stejně tak vám neublíží držet se s HIV pozitivním člověkem,” uvedl šéfredaktor časopisu Julian Wiehl.

Vangardist za běžných okolností vychází jen digitálně, speciální tištěná edice vznikla jako charitativní projekt. Jeden výtisk stál 50 eur, celý výnos putoval na charitu. Obsah se týkal problematiky HIV a současného stavu léčby.

“Kdybychom neprolomili jisté tabu, nikdo by se o problém nezajímal,” vysvětlil Wiehl, proč redakce kývla na nápad švýcarské pobočky reklamní agentury Saatchi & Saatchi. “Dárce krve jsme hledali přes web časopisu a také mezi známými,” přiblížil Jason Romeyko, kreativní ředitel Saatchi & Saatchi. “Chtěli jsme překonat stereotypní představu, že HIV je pouze záležitost homosexuálů. Proto jsme trojici sestavili z gaye, heterosexuála a ženy, kterou nakazil její exmanžel.”

Hledání tiskárny

Časopis vytiskla vídeňská firma Donau Forum Druck. “To byla nejjednodušší část celého projektu,” podotkl šéfredaktor. “Není bez zajímavosti, že jsme oslovili i jiné tiskárny a žádná s tím nechtěla mít nic společného,” dodal Wiehl.

Odebranou krev tří dárců přivezli do tiskárny ve zkumavkách, kde ji smíchali a nalili do zásobníku. Do tiskařské barvy byla vstříknuta až těsně před tiskem. “Každé slovo, každá čára a každý obrázek tak byly natištěny směsí krve a barvy,” shrnul kreativec Romeyko. Tisklo se na běžném ofsetovém stroji na recyklovaný papír, třetina nákladu měla lesklou obálku.

Z právních důvodů musel být časopis zabalen v plastové fólii a na obálce muselo být natištěno varování. “Právníci nám řekli, že časopis nemůžeme jen tak pustit do světa bez upozornění,” poznamenal zástupce reklamní agentury. “Ale kreativita nezná hranic. Ta plastová fólie dodala celému projektu další rozměr, protože jejím roztržením čtenáři symbolicky překonali své obavy.”

Agentura i redakce se ovšem jistily vědeckým posudkem, že časopis vytištěný s příměsí infikované krve skutečně nepředstavuje byť sebemenší zdravotní riziko. Lékaři dohlíželi i na kompletní výrobu a ujistili tiskaře, že virus nemůže odolat pH tiskařské barvy.

Úspěch v Portoroži

Jedinečné řešení přineslo agentuře i časopisu mnoho ocenění. Například na loňském festivalu Golden Drum si tento projekt odnesl nejvíc cen ze všech přihlášených prací – mimo jiné tři Grand Prix v kategoriích PR, direct a branded content. Sám kreativní ředitel Jason Romeyko pak obdržel zvláštní cenu Golden Watch.

Z právních důvodů musel být časopis zabalen ve speciální fólii. Ale nakonec to celému nápadu dodalo další rozměr.
Foto: Saatchi & Saatchi Switzerland

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více