Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Konec on-line reklamy v Čechách? Blokování naráží na překážky

Redakce MAM13. 6. 20169. 7. 2019

První pokus zablokovat on-line reklamu uskutečnil francouzský operátor Free, který v lednu 2013 přednastavil na routerech svých zákazníků plošnou blokaci reklamy jako výchozí nastavení, navíc bez možnosti nastavit pro určité stránky výjimku. Po intervenci ministerstva byla služba do týdne změněna tak, že fungovala na opt-in principu.

Nyní se operátoři snaží blokovat reklamu formou speciální služby zvyšující uživatelský komfort při surfování internetem na mobilním zařízení. I český operátor O2 koncem února naznačil podobné úvahy. Z globálního pohledu zde však iniciativa jedné skupiny podnikatelů zákonitě negativně dopadá na jinou skupinu. Vývojář nejúspěšnějšího systému blokování reklamy Eyeo již před německými soudy stál několikrát. Zejména provozovatelé zpravodajských serverů podobné iniciativy napadají, protože jim berou základní zdroj příjmů. Článek 17 odstavec třetí Listiny základních práv a svobod stanoví, že cenzura je nepřípustná. Nemůže být sporu o tom, že svoboda přístupu k informacím platí i na on-line reklamu.

Na evropské úrovni platí nařízení o síťové neutralitě. ISP dovoluje zavádět opatření, která však musí být přiměřená, transparentní, nediskriminační a nesmí být založena na obchodních cílech. Zásah do šíření obsahu je možný za předpokladu, že se na něm dohodnou poskytovatel obsahu, ISP a koncový uživatel. A to vše ještě za předpokladu, že takové jednání není nekalá soutěž.

Plán ISP blokovat reklamu na některých webech může být velmi zajímavým PR rozhodnutím, které však naráží na několik právních překážek. Je otázkou, zda bude moci být uskutečněno v proklamovaném rozsahu, či ISP například pouze nabídnou aplikaci blokující reklamu na principu opt-in.

Karin Pomaizlová, partnerka právní kanceláře Taylor Wessing Praha

×

1. Prima údajně vytvářela nátlak na své redaktory

Starší článek

Televize / květen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Astrid

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více