Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kniha týdne: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu

Redakce MAM27. 6. 20169. 7. 2019

Knih, které vysvětlí základní pojmy a fungování marketingu, je řada. A velká část z nich uvádí i praktické příklady. Jen málokdy jsou však tak dobré jako v případě Marketingové komunikace od Miroslava Karlíčka.

Karlíčkovi se povedlo sestavit tým spoluautorů s bohatými zkušenostmi z praxe. Na jednotlivých pasážích se podílel třeba Martin Charvát z Konektoru, Milan Hejl, zakladatel AMI Communications, nebo Karel Duchek, výkonný ředitel Wundermanu.

Výsledkem jsou tak praktické rady prolínající se základními teoriemi, třeba na jak dlouhou dobu je možné nakoupit outdoorové plochy pro svou kampaň nebo rady ohledně sponzoringu či organizace soutěží, doplněné právním pohledem na celou záležitost.

Většina novinářů by nejspíš podepsala zejména kapitolu o public relations. Ta velice věcně odpovídá na častou otázku píáristů a marketérů “proč se o nás nepsalo”. Odpověď bude ukrytá v citovaných průzkumech, podle nichž polovina všech zpráv, které od firem a dalších institucí čeští (ale i slovenští) novináři dostanou, neobsahuje žádnou zpravodajsky hodnotnou informaci. Polovina produkce tiskových a PR oddělení je tak jenom propagací bez přidané hodnoty, kterou “seriózní novinář neuveřejní, protože by tím ohrožoval čtenost, poslechovost či sledovanost média”. Autoři mají pravdu a schopnost přiznat si, že reklamní sdělení nejsou v centru zájmu čtenářů, posluchačů ani diváků, svědčí o jejich zkušenosti.

Z dalšího citovaného průzkumu vyplývá, že podle novinářů obsahuje téměř 40 procent zaslaných zpráv zavádějící informace. Autoři ale zmiňují i nepřesnosti nebo nedodržené sliby ze strany novinářů, se kterými se setkal asi každý z oblasti komunikace. Obojí vede k vzájemné nedůvěře a znepříjemňování si práce. Schopnost komunikovat o nedostatcích svého oboru a poučit se z nich – i prostřednictvím knihy – je dobrým základem pro změnu.

Podle českých novinářů neobsahuje polovina zpráv, které od firem dostanou, žádnou zpravodajsky hodnotnou informaci.

×

1. Microsoft koupil profesní sociální síť LinkedIn

Starší článek

Bílé víno se pije častěji než červené

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více