Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kniha týdne: 47 odstínů české společnosti

Redakce MAM13. 6. 20169. 7. 2019

Těžko něco psát, natáčet nebo propagovat, pokud neznáte své publikum. K dispozici jsou data ohledně všeho, od návštěvnosti po zásah na sociálních sítích. Na to, abyste se k nim dopracovali, ale musíte o svém publiku něco vědět předem. Zde většina lidí z médií, marketingu či PR zabruslí do oblasti, kterou zkoumají sociologové. O jednoduchý a čitelný vstup do tohoto světa se pokouší kniha 47 odstínů české společnosti. Tým sociologů v ní v téměř padesáti kapitolách odpovídá na otázky, jak důležitá jsou pro Čechy loga politických stran, kdy lze věřit veřejnému mínění, jaké je názorové klima v zemi a zda dokážou lidé vybrat vítěze voleb pouze z fotografie. Odpověď třeba na poslední otázku zní u části Čechů ano. Odhadnutí tváře z obrázku jde líp lidem s nižším vzděláním, nepříliš akademicky zaměřeným, ve velkých městech – s kombinací faktorů, při níž schopnost rychle posoudit vzhled člověka podle sociologů usnadňuje život.

Kniha je psaná jako populárně-naučná literatura, “kterou by měli pochopit i babička či dědeček”. Odstíny nejdou do větší hloubky a každé otázce věnují pouze pár stránek. “Otázkovité” rozčlenění knihy je výhodou a nevýhodou zároveň. Kapitoly lze přečíst rychle během cest tramvají, navzájem na sebe ale nenavazují, a nemohou se tak doplňovat nebo rozvíjet to, co už bylo řečeno. Míra čtenářského uspokojení závisí na autorovi, který danou kapitolu napsal, a na tom, jak detailní odpověď čtenář hledá. Obecně však lze knihu brát jako úvod do české společnosti, užitečný zejména pro novináře a marketéry zaměřené na politiku. Ti ostatní mohou alespoň v rámci letního čtení zjistit třeba více o tom, co si Češi nalhávají o Češích a proč to s pověstným českým stěžováním si není až tak špatné.

Muži jsou v určování log politických stran úspěšnější než ženy. Doposud se ale nepodařilo najít přesvědčivé vysvětlení, proč se v politice orientují lépe.

×

1. Prima údajně vytvářela nátlak na své redaktory

Starší článek

Televize / květen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit,…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více