Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Corporate social responsibility – to je vlastně ta filantropie?

Redakce MAM27. 6. 20169. 7. 2019

Zdejší PR agentury a asociace tomu moc nepomáhají, ba naopak. Podporují tvrzení, že společenská odpovědnost je jednorázová charitativní akce, ideálně v případě, kdy firma udělá něco špatně a potřebuje to chytře zamaskovat.

S touto realitou bojuji každý den. Ne, CSR není filantropie, a ne, CSR není greenwashing či prázdný slib. CSR firmám přináší komplexní strategii řízení, která ukazuje nejen to, jak se stát ziskovějšími, ale také jak přitom brát ohled na okolí uvnitř a vně firmy. Navíc je to aktuální pro firmu jakékoliv velikosti a oboru a hodně firem to v určité míře nevědomky již plní. Hlavní zodpovědností firem je být profitabilní a tak to musí zůstat. Ziskovost by ale neměla potlačit vše ostatní. Kromě toho, “co” společnost nabízí, jaké služby, produkty a výsledky má, by měla brát ohled i na to, “jak” těchto služeb, produktů a výsledků dosahuje. Dalšími nejasnými pojmy u českých firem jsou udržitelný rozvoj, udržitelnost, či dokonce odpovědné podnikání. Opravdu se nejedná o to, že šéf je sluníčkář a nutí své zaměstnance, aby na záchodě splachovali jen jednou, a to tím malým tlačítkem. Je to vlastně to samé jako CSR, jen více vyjadřuje dlouhodobější zaměření firmy. Udržitelnost značí celkovou odpovědnost podniku za dopady jeho činnosti na společnost a jeho zaměření se na tři základní pilíře: vedle ekonomické výkonnosti jde i o tu sociální a environmentální. Existuje již bezpočet výzkumů, např. poslední z Goldman Sachs, které ukazují, že tzv. udržitelné firmy mají lepší finanční výsledky, mnohem větší tempo růstu, vyšší nárůst zaměstnanců, lepší reputaci a větší úspěšnost na světových burzách. Nenechme se tedy zmást názory místních CSR odborníků, kteří radí, ať firma vyřeší svoje CSR tím, že uskuteční jeden dobrovolnický den či charitativní koncert. Sledujme trendy ze západní Evropy, důležitost udržitelnosti do budoucna a její byznysové výhody pro firmu a okolní prostředí a vydejme se již konečně tímto směrem!

Sandra Zouzalová, zakladatelka a výkonná ředitelka, Flagship CSR Agency

×

1. Microsoft koupil profesní sociální síť LinkedIn

Starší článek

Bílé víno se pije častěji než červené

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více