Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Atraktivní pravda aneb fact-checking za časů Donalda Trumpa

Redakce MAM27. 6. 20169. 7. 2019

Tuhle pravdu odhalil jistý web hned vedle článku Fotografie žen z ruské seznamky. Článek sdílela přes Facebook téměř tisícovka lidí. Nejúspěšnější text projektu Demagog.cz, jenž ověřuje pravdivost informací, byl sdílen jen o trochu víc. Pracovalo se na něm týden. Při tomto srovnání člověka napadne, jestli má taková činnost vůbec smysl.

Američtí kolegové si už téměř rok užívají žně s výroky Donalda Trumpa, v domácích podmínkách se můžeme obrátit například na Hrad, tedy na politiky úspěšné, kteří používají velmi nepřesné, zavádějící a často demagogické argumenty. Teze, kterou lze slyšet, říká, že na voliče populistických politiků a stran stejně nemá vyvracení různých bludů žádný dopad. A v době sociálních sítí a alternativních zdrojů informací možná ještě o něco míň.

Tahle “doba Donalda Trumpa” je problémem i pro seriózní média. Jsou tlačena do bulvarizace, lidé jejich práci méně věří a informace, které vyhovují jejich světonázoru, vyhledávají jinde. Pokud by novináři začali ve větší míře využívat primární zdroje informací a s nimi konfrontovali vyjádření naší “elity”, přispělo by to rozhodně ke kvalitě žurnalistické práce (byť dost možná také k poklesu počtu kliků na dané weby).

Nedávno jsem se vrátil z Argentiny, z konference fact-checkingových projektů, která člověka naplnila trochou optimismu. Ve Spojených státech vzniká nástroj, který umí vytáhnout fakta z článků, což urychlí práci. Ve Španělsku a Itálii se vyrábí televizní pořady založené na fact-checkingu, které se nebojí konfrontovat autory výroků přímo ve studiu. A jedním z největších fact-checkerů je John Oliver, sledovaný miliony. Pravda může být i zábavná a nemusí být bulvární. Přístup k pravdivým informacím a možnost utvořit si na jejich základě co nejvíc kvalifikovaný názor je základem demokracie.

Jan Tvrdoň, vedoucí projektu Demagog.cz

×

1. Microsoft koupil profesní sociální síť LinkedIn

Starší článek

Bílé víno se pije častěji než červené

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více