Že se hostesky usmívají a dobře vypadají, už na eventech nestačí
Promoční akce s hosteskami jsou nedílnou součástí event marketingu. Konzumenti je mají rádi, protože většinou dostanou něco zdarma. Hostess promotions však nemusí být jen rozdávání letáků a dárků. Vybudovat z něj totiž lze velmi efektivní nástroj brand experience.
Čtyři pravidla se mi za léta práce s promotérkami osvědčila. Menší a stabilní tým je výkonnější než skupina desítek hostesek, které neznáte. S menším týmem se snáze komunikuje, navíc si lépe vybudujete vztah, který pomůže překonat nejednu “promo” překážku. Vybírejte členy pečlivě a nabídněte jim kromě bonusu také vzdělávání v oboru a flexibilitu.
Nepodceňujte školení. Mělo by předcházet každému eventu. Nebojte se jej rozdělit do více etap. Úvodní část věnujte firmě – jejím aktivitám či marketingové komunikaci. Nejdůležitější část však zaměřte na produkt, který by hostesky měly perfektně znát. Nezapomeňte na komunikační dovednosti. Využijte i školení psychologem, který s promotéry a hosteskami probere chování a reakce na zákazníkovy podněty.
Stanovte si metriku měření úspěšnosti eventu. Počet rozdaných letáků nebo vyplněných dotazníků nestačí. Zaměřte se například na to, o kolik procent se zvedla návštěvnost v prodejnách nebo zákaznických centrech. Porovnávejte návštěvnost před akcí, během ní i po jejím skončení. Výsledky se často projeví až za několik dní.
Stanovte, kdy a jak budete hostesky kontrolovat. Mystery shopping je stejně důležitý jako pravidelná komunikace. Důležitá je také zpětná vazba přímo od promotérek v terénu. Významnou roli hraje rovněž demografie. V některých městech lidé nad dárky “ohrnou nos”, jinde jsou však rádi třeba i za samolepku. Ve větších městech lidé ocení úsporu času, v menších jsou vřelejší a komunikativnější.
Poctivá práce s promotéry se projeví ve výsledcích eventu a bohatě se vrátí, když nastane jakákoliv neočekávaná situace.
Miroslav Mencl, výkonný ředitel, Absolook
Podobné zprávy
Kultura si strategii maže na chleba
Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
